Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAL jeg have en erhvervskonto?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer,

Jeg har oprettet en konto i Spar Nord for lidt siden, med henblik på at bruge den som konto til en lille forretning jeg forsøger at starte. Jeg oprettede virksomheden for lidt siden, og vil mene jeg er 98% klar! Fornyeligt modtog jeg et brev fra digitaliseringsstyrelsen om at jeg snarest skal vælge hvilken konto, som skal bruges som virksomhedens NemKonto, hvorefter jeg kontaktede Spar Nord og bedte dem forbinde omtalte konto som virksomhedens NemKonto.

Jeg fik følgende svar:

"Tak for din henvendelse. Jeg hjælper Anette med besvarelse af

kundehenvendelser.

 

Inden det er muligt at tilknytte en erhvervsnemkonto, skal dit

selskab oprettes i systemet. Til dette skal jeg bruge følgende:

 

* Bekræftelsesmail fra erhvervsstyrelsen på oprettelse af selskab

* Vedhæftede blanket i udfyldt stand

* Bekræftelse fra SKAT

 

Hertil oprettes en erhvervsnetbank, som jeg skal gøre opmærksom på

koster 800,- årligt."Mit spørgsmål lyder: SKAL jeg have en erhvervskonto lovmessigt set? Hvis ja, har i tips til hvordan jeg kan forhandle mig fra at bruge 800kr på en konto til en virksomhed, som jeg i realiteten ikke ved om kommer til at lave overskud?-Jeg vil ummilbart gerne blive i SparNord, og overvejer at se om jeg kan forhandle med dem om at få det første år gratis, eller noget i den dur. Nogen der har erfaringer?

VhOliver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder billigt i dag faktisk - med 800 kr men JA du skal have dit CVR tilkyttet som nemKonto og bankens krav er helt selvfølgelige og lyder som om det er et IVS du har oprettet  og her skal det så også være en ren erhvervskonto og ikke en personlig som tilkyttes dit CVR  

se lidt gode råd til sådan en konto https://johnhannover.blogspot.dk/2017/10/ny-konto-i-banken.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)