Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ Til QuickPay?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vil høre om der er nogle der har nogle gode erfaringer med et godt dansk alternativ til QuickPay som i øjeblikket slet ikke ikke lever op til vores forventninger. Er der f.eks. nogle der har gode erfaringer med EPay? Vi har indløseraftale med ClearHaus.

QuickPays callback system er noget hø for at sige det mildt og det er begyndt at koste os kunder, se bare problemerne for i dag (Tirsdag d.31.10.17): https://status.quickpay.net/ , og der har været masser af andre problemer i løbet af det sidste halve år, de siger selv at deres direkte kald (API) system er mere stabilt end deres callback, men jeg har bare ikke den store tillid til dem mere, mine erfaringer viser at hvis det først halter et sted så vil det også gå galt andre steder.

EPay er vist lidt dyere men det vigtigste er jo om det er stabilt, nogen der har erfaringer med EPay?  På Forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

test evt egne priser per handel og antal per måned i www.kortgebyr.dk   Både quickpay og e-pay får generelt pæne kommentarer men se evt hvad der er af muligheder med jeres handelsmønster
Test med og uden flueben i dankort

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om de kan sammen med Clearhaus, men Yourpay.io er vi fint tilfredse med. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg vil helt klart anbefale ePay. Det er nemt at kode op imod deres system og vigtigst af alt, så er det super stabilt. Jeg har aldrig oplevet problemer med dem. :)

Med venlig hilsen

Kristian Kristensen 

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi gik for et snart par år siden fra Epay til Quickpay.

Årsagen var at vi i perioder havde callbacks der ikke virkede, og da vores opbygning er ret tidskritisk (Tidsfrister for bestillinger) var det tit et problem at næste kald først kom en time efter, der er det for sent. 

Først meget langt inde i forløbet fik vi nogen fra Epay til at indrømme at det måske periodisk under pres kunne være deres system der fejlede fra tid til anden, indtil da havde vi haft MEGET fokus på vores webserver og kode, da Epay's fejlkoder ikke gav nogen hjælp (Eksempelvis 404, men det var ikke vores web der gav 404, fandt vi ud af...) og det tit bare var 3-4 ud af 500 betaligner der fejlede i løbet af en time - Vi kunne jo ikke udelukke at det var vores webserver/side der gav problemer. 

Jeg skrev og ringede til dem af flere omgange, for at høre hvad vi kunne gøre og udtrykke min bekymring uden at det nogensinde blev taget seriøst. En af bekymringerne var da vi kunne dokumentere nogen af deres fejl, og de ikke opdaterede deres egen statusside - Det fik vi aldrig noget ud af at nævne.

Så selvom vi ikke gad bøvlet, så skiftede vi betalingssystem. Problemerne har været FÆRRE ved Quickpay, men der har været et par omgange, og det i dag har også givet os travlhed i telefon- og mailsupport, "thankyou Quickpay"...

Quickpay havde et større nedbrud i starten af året, vi kunne dokumentere at vi mistede omkring 15.000kr i omsætning på det (Meget nemt, se hvad der kommer på tilsvarende dage, og i hvilket tidsrum, og det er desværre ikke omsætning der kommer "senere", ikke pyntet på eller gjort større end det er, for at gøre det helt perfekt står vi med leverandører i den anden ende som vi må kompensere da forecast så ikke passer i en for stor grad), en meget stor mængde sure kunder og rigtig, rigtig mange timers support og brandslukning - Det hele blev beskrevet for dem, Quickpay takkede for at vi forklarede hvordan fejlen påvirkede os som kunde og reagerede ikke yderligere på det. Jeg forventede reelt heller ikke det store, men synes de burde havde gjort ... noget. (Den dag præsterede de også IKKE at opdatere deres statusside i meget længe, så vi stod i vildrede om hvor fejlen reelt lå - Så _alle_ måtte i gang med at fejlsøge, netværk, udviklere og server, så både vi og vores udbyder måtte på overarbejde).

Når det er sagt, så kører det til hverdag, og vi har brugt en del energi på at lave en lækker betalingsside med Quickpays betalignsvindue (Selvom det er bøvlet :D) og er meget glade for resultatet.

Vi har erfaringen at der desværre er MEGET stor forskel på kvaliteten af supporten ved Quickpay, alt efter hvem man får fat i :( Og ved af erfaring fra andre store kunder, at det har været sådan i mange år. Senest giver callbacks problemer, og de har fjernet funktioner fra API'et på området, og vi har endnu ikke kunne få et seriøst svar på hvad vi skal forvente, om det kommer igen eller hvad der sker.

Helt generelt, så ER vi tilfredse - Og fejl sker, men der skal ikke ske meget før vi er på niveau med vores oplevelse med Epay... Jeg ved ikke hvem vi skal skifte til hvis vi skal prøve noget nyt, vi har omkring 15.000 betalinger om måneden og behov for at kunne lave en fræk integreret betalingsløsning (Javascript-Iframe løsningen bruger vi nu).

DIBS har vi erfaring med fra andre projekter, det må også blive et nejtak.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

"... masser af problemer...." -
Set fra mit synspunkt - vi har brugt QP igennem måske 10 år - er det vist revet ud af sammenhæng. Men ... ok ... tilgengæld så er deres service og support 100% i top.

Tror også at det er vigtigt at skelne mellem hvad QP er årsag til og hvad der er udefra kommende opståede problemer.

Slå lidt "vand i blodet" og tag en kontakt til QP og få en dialog med dem - det har du nok mere ud af.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Allerførst: det er korrekt at QuickPay i går havde nogen forsinkelser på sit køsystem. De opstod pga nogen ændringer i køsystemet der er introduceret for at behage et større nordamerikansk shopsystem (shopify). Problemerne blev relativt hurtigt løst - og så gik der desværre nogen timer m. at få afviklet køen.

QuickPay i sin grundsubstans er klippestabilt. Tror godt jeg tør påstå at det by far er branchens mest stabile og skalerbare system.

Og når det så er sagt må jeg påpege at QuickPay alle steder gør opmærksom på at køssystemet _er_ asynkront og at man ikke bør bygge tidskritisk forretningslogik op om callbacks. Laver man tidskritistiske tid bør man spørge QuickPays API som på intet tidspunkt var presset.

Så inden man skyder m. spredehagl på leverandører m. services som er tænkt/designet til i periode at være asynkrone/havde svartider længere end instant bør man også overveje at kigge på egne applikationer og flow.

Dette ikke skrevet for at fralægge ansvaret for problemerne i går - dem står QuickPay fuldt ved, og annoncerede også mange gange gennem eftermiddagen. Men nogen gange er verden altså ikke helt sort/hvid og man kan godt selv gøre noget i egen ende.

Vh

Thomas Jensen, QuickPay

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle svar, jeg synes der er en masse man kan bruge fra jeres indlæg.

Efter at have kigget på løsningerne igen og læst indlægget her fra "Mandeblad"", så ser det ud til vi har valgt en forkert løsning med callbacks (aynkrone kald). Vi har i de sidste par år brugt en engelsk gateway, her fungerede deres asynkrone callbacks perfekt, de oplyste at 99.99% af deres callbacks kom frem indenfor 5 sekunder og det fejlede aldrig, herefter var det nemt at sætte vores system op til det, ingen API kald frem og tilbage, der var kun det enkelte callback, nemt og 100% stabilt.   

Det lader til de danske gateways  ikke har samme fokus på asynkrone callbacks, se også indlægget fra "mandeblad" i denne tråd, EPay har åbenbart samme problemer. Et godt råd til gateways, gør en af disse 2 ting:

1) Meld ud præcist og giv en garanti på jeres asynkrone callbacks så folk ved hvad de kan regne med

2) Ellers afskaf produktet, det skader jeres navn mere end det gavner 

Vi går nu igang med at omkode vores løsning til at spørge ind på QuickPays API og helt afskaffer de asynkrone callbacks. Det ser ud til at vi har valgt en forkert løsning og ikke en forkert gateway.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har så rigeligt 99.99% oppetid for callback-servicen.

Den typiske responstid måles i milisekunder.

Der er mange årsager til at callbacks ikke er fjernet - både historiske men også fordi det giver god mening i ikke tidskritiske services.

Vi skal beklage bøvlet endnu en gang - og det lyder godt at I vil optimere. Vi har for så vidt alle den samme interesse.

vh

thomas

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver nødt til at bede dig om at pege på hvor der står at man ikke bør bygge tidskritiske løsninger (Jeg kan nemt have overset noget), nu prøvede jeg lige løst at kigge jeres tech-talk igennem, uden at jeg synes der står noget (Jo der står at det er asynkront, men vækker ikke nogen alarmklokker i mit hoved, tværtimod). Hvis jeg kigger under callback står der netop at det ikke vil forstyrre eller forlænge behandlingstiden.

Umiddelbart har vi ikke før nu fået af vide at callback måske ikke var den rigtige løsning, men vi vil kigge på om vi skal have ændret vores system så det er os der skal lave opslag for at finde ud af om betalingen er gået igennem, umiddelbart synes jeg bare at det virker som en tungere løsning for alle parter.

Tilbage i februar da der var et lignende problem, var der ingen der nævnte at vi skulle overveje at bruge en anden løsning selvom vi havde kontakt med jer :(

Der kan og vil opstå fejl, sådan er det med den slags teknik, og i den her omgang er mit indtryk også at i opdaterede jeres statusside passende, og som sagt så har vi desværre kun værre erfaringer med andre :) Men jeg synes at vi så småt har ramt det vi skal igennem for de næste par år (2x store callbacks problemer, problemer verified by visa/3d secure, problemer med mobilepay betalinger der registreres som betalt i app'en men ikke i quickpay, alt sammen i 2017 - Om der er mere vi ikke har opdaget tør jeg ikke at sige).

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)