Vi gik for et snart par år siden fra Epay til Quickpay.
Årsagen var at vi i perioder havde callbacks der ikke virkede, og da vores opbygning er ret tidskritisk (Tidsfrister for bestillinger) var det tit et problem at næste kald først kom en time efter, der er det for sent.
Først meget langt inde i forløbet fik vi nogen fra Epay til at indrømme at det måske periodisk under pres kunne være deres system der fejlede fra tid til anden, indtil da havde vi haft MEGET fokus på vores webserver og kode, da Epay's fejlkoder ikke gav nogen hjælp (Eksempelvis 404, men det var ikke vores web der gav 404, fandt vi ud af...) og det tit bare var 3-4 ud af 500 betaligner der fejlede i løbet af en time - Vi kunne jo ikke udelukke at det var vores webserver/side der gav problemer.
Jeg skrev og ringede til dem af flere omgange, for at høre hvad vi kunne gøre og udtrykke min bekymring uden at det nogensinde blev taget seriøst. En af bekymringerne var da vi kunne dokumentere nogen af deres fejl, og de ikke opdaterede deres egen statusside - Det fik vi aldrig noget ud af at nævne.
Så selvom vi ikke gad bøvlet, så skiftede vi betalingssystem. Problemerne har været FÆRRE ved Quickpay, men der har været et par omgange, og det i dag har også givet os travlhed i telefon- og mailsupport, "thankyou Quickpay"...
Quickpay havde et større nedbrud i starten af året, vi kunne dokumentere at vi mistede omkring 15.000kr i omsætning på det (Meget nemt, se hvad der kommer på tilsvarende dage, og i hvilket tidsrum, og det er desværre ikke omsætning der kommer "senere", ikke pyntet på eller gjort større end det er, for at gøre det helt perfekt står vi med leverandører i den anden ende som vi må kompensere da forecast så ikke passer i en for stor grad), en meget stor mængde sure kunder og rigtig, rigtig mange timers support og brandslukning - Det hele blev beskrevet for dem, Quickpay takkede for at vi forklarede hvordan fejlen påvirkede os som kunde og reagerede ikke yderligere på det. Jeg forventede reelt heller ikke det store, men synes de burde havde gjort ... noget. (Den dag præsterede de også IKKE at opdatere deres statusside i meget længe, så vi stod i vildrede om hvor fejlen reelt lå - Så _alle_ måtte i gang med at fejlsøge, netværk, udviklere og server, så både vi og vores udbyder måtte på overarbejde).
Når det er sagt, så kører det til hverdag, og vi har brugt en del energi på at lave en lækker betalingsside med Quickpays betalignsvindue (Selvom det er bøvlet :D) og er meget glade for resultatet.
Vi har erfaringen at der desværre er MEGET stor forskel på kvaliteten af supporten ved Quickpay, alt efter hvem man får fat i :( Og ved af erfaring fra andre store kunder, at det har været sådan i mange år. Senest giver callbacks problemer, og de har fjernet funktioner fra API'et på området, og vi har endnu ikke kunne få et seriøst svar på hvad vi skal forvente, om det kommer igen eller hvad der sker.
Helt generelt, så ER vi tilfredse - Og fejl sker, men der skal ikke ske meget før vi er på niveau med vores oplevelse med Epay... Jeg ved ikke hvem vi skal skifte til hvis vi skal prøve noget nyt, vi har omkring 15.000 betalinger om måneden og behov for at kunne lave en fræk integreret betalingsløsning (Javascript-Iframe løsningen bruger vi nu).
DIBS har vi erfaring med fra andre projekter, det må også blive et nejtak.