Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sparker jeg døren ind til Dansk Supermarked, Elgiganten, Power osv?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Iværksættere
Jeg er i gang med at forsøge at få enerettighederne til at sælge et produkt i Danmark, som jeg finder meget interessant. Dog må jeg ærligt indrømme, at jeg aldrig har prøvet at optræde som engros firma og har derfor INGEN erfaring med det.

I den anledning ønsker jeg at vide, om nogle herinde har erfaring og kompetence til at besvare følgende spørgsmål:

1. Hvordan får man kontakt til Dansk supermarked, Elgiganten, Powers, Matas og andre af de store kæder med henblik på at komme på deres hylder?

2. Hvad er normen ift. betalingsaftaler? Kan jeg forlange, at de betaler på forhånd således jeg kan betale producenten og derved undgå at have penge op af lommen?

3. Hvad med varer de ikke får solgt? Har de krav på at få dem tilbageleveret?

4. Hvad med reklamation? Hvad gør man, hvis en kunde berettiget gøre reklamation?

5. Hvad er f.eks. dansk supermarkeds forvetninger til avance?

Det skal siges, at produktet er elektronik og importeres fra USA.

Håber der er nogle der kan besvare hele eller dele af ovenstående.

På forhånd tak. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gallup,

Jeg har siddet på Elgigantens hovedkontor og jeg ved, hvem du skal snakke med både hos Elgiganten og hos Power. Men når det er sagt, så tvivler jeg ærligt talt på, at du kan stå distancen. Ingen af de selskaber som du nævner handler med amatører, som ikke aner hvad de skal stille op omkring betalingsbetingelser og håndtering af reklamationer/garantisager.

Så dine svar er som følger:

1. Det er nemt. Ring og bed om at snakke med den salgschef, der har et produkt som dit: Tele, data, brun(radio/tv) eller hvid(hvidevarer). Der er kun de fire muligheder.

2. Der er ingen norm. Men forvent, at du ikke får betaling før efter mindst 30 dage, i reglen længere tid. Du skal altså kunne lægge millioner ud til varekøb i USA før du selv får penge på kontoen. Hvor mange millioner har du?

3. Nej, det har ingen krav på, medmindre de forhandler en sådan aftale med dig.

4. Få styr på dette. Det vil jeg ikke engang bruge tid på at besvare.

5. Det afhænger af mange ting. Hvis der tages en større risiko, så skal avancen være høj. Men forvent omkring 50% som minimum. Husk, alle de nævnte er jo grossister for deres egen kæde og derfor skal du påregne både butiksavance og grossistavance.

Held og lykke med det.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen mennesker eller virksomheder der kan få enerettighederne over at sælge et produkt medmindre man selv ejer rettighederne.

Det du mener at du har lavet en aftale med en leverandør/fabrik at kun du må sælge dette produkt.

Men hvad nu hvis der en dag kommer der en anden forbi din leverandør og har en større købekraft og dermed din leverandør/fabrik kan afsætte meget mere end med dig.

Så mister du din "enerettighederne"

Så det med enerettighederne, glemt det hvis du ikke ejer rettighederne på produktet.

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skygge Madsen, 
Tak for dit svar. 
Jeg stiller lidt kritisk til det, da jeg har fået andet at vide. Jeg synes dog stadig det er interesant, at du nævner det, for måske har du ret. Kan du evt. henvise til en lov, et eksempel eller andet? :-) 
Vh. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

gallup0938:
at du nævner det, for måske har du ret. Kan du evt. henvise til en lov, et eksempel eller andet? :-) 

Henvisning til hvad eksakt? Hvad er det du stiller dig kritisk overfor? 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.advokathusetbredgade.dk/forhandleraftaler_agentaftaler

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 Man ringer og får en aftale med indkøbsafdelingen og søger så højt op som mulig. Det er vanskeligt at komme ind hvis ikke du har en virksomhed som kan bevise at kunne levere, levere stabilt, stå for garanti og meget andet

2 Regn med 90 dages betaling som hurtigste

3 Med mindre andet aftales beholder de varer de har købt

4 Vil du (via din leverandør) normalt altid stå for

5 Høj - men afhænger af varetype fra +50% og op ofte - ofte vil du skulle deltage i betaling til div kampagner o.l.

Hvad eneforhandler angår, afhænger holdbarheden helt af hvad der står i aftalen Meget få indgår en evighedsaftale og slet ikke med en ny grossist. Der vil generelt være tilknyttet krav om, at den ny skal anvende x mio kr på markedsføring og som minimum aftage for xx kr per år, og genforhandling årligt + bortfald hvis aftalen ikke løbende overholdes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kær ven.

Der er ikke nogen lov omkring det jeg siger.

Det er uskrevne regler hvis du har hørt om det.


Jeg skal give dig et eksempel:

Hvorfor skulle jeg lave sådan en aftale med dig hvis du afsætter for 100mio kr men jeg får mulighed for at afsætte for 500mio med en anden køber ?

Det er logisk ... og for det andet jeg snakker fra egen erfaringer.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet eksempel.

Hvis du afsætter for 100mio og du har retten til at sælge til DK.

Hvis nu din leverandør har en anden køber som sælger i tysk. Hvad skulle forhindres at han skulle sælge til Danmark?

Din leverandør siger bare at han sælger til Tyskland.

Man er nød til at tænke ud af boksen når det kommer til rettigheder.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)