Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sparker jeg døren ind til Dansk Supermarked, Elgiganten, Power osv?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:
Et andet eksempel.

Hvis du afsætter for 100mio og du har retten til at sælge til DK.

Hvis nu din leverandør har en anden køber som sælger i tysk. Hvad skulle forhindres at han skulle sælge til Danmark?

Din leverandør siger bare at han sælger til Tyskland.
det vil da være en del af en hver kontrakt - hvis man får eneforhandling - du virker ikke til at have indgået en eneste forhandler kontrakt nogen sinde. Hvis sælger I USA har garanteret at der ikke er andre der sælger til DK så får han en bod hvis kontrakten er korrekt udformet - og vil ellers meddele sin tyske sælger, at denne ikke længere kan købe fra ham i USA; og eneforhandler kontrakter laves netop kun hvis USA sælgeren har kontrakter med alle sin EU sælger om, at de IKKE må sælge uden for eget land. Det her er jo tæt på skoleklasse 1 lære for eneforhandlerkontrakter (som trådstarter så næppe heller får)

VH john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

John lige meget hvad du siger , er der ingen garantier for grådighed

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:
John lige meget hvad du siger , er der ingen garantier for grådighed

Denne varer nok ikke i lang tid, som John skriver, hvis kontrakten er korrekt udformet.

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Skygge Madsen.

Altså jeg tænker meningen med enerettigheder i et bestemt land, f.eks. Danmark, er er at ingen andre må afsætte produktet end dem som har enerettighederne til det. Så kan det vel være ligegyldigt, om det bliver gjort fra USA eller Tyskland – salget foregår stadig til Danmark, hvilket ville være i strid med rettighederne. 

Jeg kan samtidig godt følge dine tanker, men har du reel erfaring med det, eller er det en teori? :-) 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

gallup0938:
Altså jeg tænker meningen med enerettigheder i et bestemt land, f.eks. Danmark, er er at ingen andre må afsætte produktet

Du har desværre en ret naiv og meget uerfaren holdning til emnet. Hver eneste år foregår spandevis af sager om krænkelser af handelsaftaler. Skal du danse med de store, skal du også være velpolstret, hvis de forsøger at vælte dig omkuld! 

Hvad angår den omtalte dagligvare-koncern, så har disse ligeledes flere sager, hvor de bag om deres leverandører har produceret varer under eget label til lang næse for leverandøren.

I øvrigt, så er en ret så populær tvist, når det kommer til eksklusivaftaler, mængde! Mange, der indgår en eksklusivaftale, sætter et alt for ambitiøst mål om salget og kan ikke levere - hvorfor der sker et mislighold.

Så tænkt dig godt om! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens lave fungerende eneforhandler aftaler i forhold til en uden for EU leverandør og så en eneforhandler i et EU land Dem er der mange af - og lov om parallelimport forbud har jo netop sigte på præcis det område, og der vindes bestemt også sager på den

Det er helt korrekt at brud på sådanne aftaler skam også forekommer ofte OG at som med alle den type aftaler, konkurrencebegrænsende, fortrolighed osv, så er det ofte en dyr sag at hævde retten, hvis den der har tildelt den bryder den, og den omkostning skal man da tage i betragtning

I denne sag, hvor der ikke er spor penge på kistebunden og ikke historik som stor dygtigt importør/grossist, tror jeg som tidl. nævnt, slet ikke der kan opnås en aftale, og heller ikke at der ville være styrke til at føre en sag mod brud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg snakker rent fra erfaring.

Min pointe er bare ... et står det på et stykke papir og andet hvad der sker i virkeligheden.

Og som sagt tidligere ... Der er ingen garantier på grådighed.

For det andet der er rigtig mange faldgrupper på det her område ..

Jeg kan nævne et 3. Eksempel, hvis du har fået rettighederne på det pågældende land , hvis nu leverandør sælger det til en anden dansker, hvor logo og brandet bliver skiftet ud.

Så kan du godt se at samme varer fra samme leverandør bliver solgt til en anden end dig med et andet logo + navn.

Hvordan ville du bevise at det er den samme leverandør.

Der kunne sagtens have været aftalet at det skulle kommer fra en anden leverandør med falske faktura.
osv. Sådan at bevisbyrden er svær for dig at bevise i en retssag.

Og grunden til jeg siger det her, er fordi leverandør/fabrikken kan tilpasse produkter til sine kunder

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger disse ting for at hjælpe dig og ikke fordi jeg vil arbejde dig imod.

Jeg synes det ville være træls hvis du naivt troede på noget og så fandt du ud af virkeligheden hvad der skete.

Udover det vil jeg heller ikke have du kaster en del penge efter noget som mister værdi, fordi du troede at du havde eneret på et land.

Man skal virkelig have øjnene åbne og når du laver kontrakter, skal du have en advokat inde over.

En der har forstand på USA lov eller en der har forstand på EU lov og ikke kun dansk lov

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efter at have læst tråden igennem vil det, set med mine øjne, være bedre at med en anden tilgang. Opret din egen webshop og sælg produktet igennem den. Herved kan du rent faktisk finde ud om der er et marked for produktet, og kan optimere dit markedsførings-materiale.

Når du først har etableret dig på markedet, vist at produktet kan sælge, og at du har et stort overskud, har du langt mere vægt når du forhandler aftaler med de større kæder.

Samtidig vil denne tilgang være mere overskuelig, da du så ikke skal ud og købe store mængder af produkter (som du ellers måske ville brænde inde med). Er det svært at etablere sig som ny webshop, ja, men risikoen er lagt mindre og du har selv fuld kontrol over markedsføringen af produktet.

Hvor svært det er etablere sig i markedet afhænger også i høj grad af hvad produktet er...

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)