Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om skat og moms i nystartet virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 8
Fra  Luksus-liv Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Ja spørgsmålene er mange og man kan læse fra nu til næste år omkring en masse. 

mit spørgsmål går på skat og moms

hvis jeg som nystartet virksomhed ikke har overskud eller lign men at indtægter feks går lige op med udgifter indtil man er ordentlig etableret hvad gør man så med hensyn til skat ?? 

når jeg er startet som mindre privat ejet virksomhed og ikke overstiger en omsætning på 50.000 kr så er jeg jo ikke momsregistreret

betyder det så også at jeg ikke kan trække momsen fra når jeg har udgifter ifbm virksomheden ? 

jeg ved jeg ikke må tage moms af varekøb på en evt faktura men hvad når jeg køber ting kan jeg så trække momsen fra ? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 46
Fra  Bourbon Beans I/S Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tore 

Hvis du ikke er momsregistreret kan du ikke fratrække eller pålægge moms på dine faktura. 

Du kan sagtens ansøge om at blive momsregistreret selvom du ikke omsætter for 50.000. Det er bare først ved 50.000kr. du er forpligtet til at gøre det.

Jeg sælger kaffe til erhverv, så da vi startede blev vi nød til at være momsregistreret for at kunne handle med vores kunder.

Held og lykke med virksomheden, håber du finder en løsning.


Mvh. Martin

Friskt ristet kaffe god -> bourbonbeans.dk -> Amino rabatkode: "iværkRABAT" (Gælder ikke faste leveringer)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 8
Fra  Luksus-liv Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg lader mig momsregistrere og ikke overstiger en indtægt på over 50.000 Hvad gør jeg så skattemæssigt Hvad koster det mig

Og Hvad hvis jeg i starten kun kan holde udgifterne hjemme ved den omsætning jeg har ?

Jeg vil bare ikke ende med et kæmpe skatte smæk lige pludselig :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 46
Fra  Bourbon Beans I/S Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med hvad du gør rent skattemæssigt? (du skal selvfølgelig indberette moms til skat, hvis du bliver momsregistreret) Men du er kun FORPLIGTET til at lade dig momsregistrere over 50.000kr. omsætning om året, hvis du så får en omsætning under kan det kun være et problem hvis du driver hobby virksomhed og ikke reel virksomhed i forhold til skat. - Af hvad jeg ved! Håber en revisor eller lignende kan komme på banen her.

Mvh. Martin

Friskt ristet kaffe god -> bourbonbeans.dk -> Amino rabatkode: "iværkRABAT" (Gælder ikke faste leveringer)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ikke momsregistreret så kan du ikke trække moms fra og skal ikke lægge moms på dine salg

Fra den dato du momsregistrerer har du fradrag for dine køb hvis der er købsmoms på og skal lægge moms på alle dine salg

Du skal også lige være med på, når du siger det gør lige op nu, at varer du har købt men ikke har solgt = ligger på lager IKKE er en udgift men skal flyttes fra udgift til varelager. Varer der ikke solgt giver ikke fradrag og den kommer mange nye i fortræd med

Brug evt 55 kr på e bog (eller paperback) om PMV og enkeltmands og det du behøver vide med drift, skat, moms pligter og en masse andet. Det er farligt i forhold til skatteoverraskelse bare at køre på uden viden http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)