Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1/2 Palle forsvundet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

1. Jeg købte en 1/2 palle varer hos en webshop som jeg har anvendt mange gange før. Betalte og som altid skrev "Må gerne stilles foran døren" hvis ingen på kontoret.
2. Jeg købte samtidig en anden 1/2 palle varer hos en anden webshop som jeg også har anvendt mange gange før. Betalte og som altid skrev den samme leverance besked.

Sådan har jeg gjort i lang tid uden nogle problemer.

Den ene 1/2 palle ankommer dagen efter med DSV og stilles på fortorvet kl,16. Jeg opdager det netop som jeg skal hjem og får den bjerget ind på mit kontor og så tager jeg hjem.

Det går nogle dage og jeg ringer til den anden webshop for at høre hvor min 1/2 palle er blevet af. De fortæller at den er sendt og leveret for nogle dage siden.
De tager kontakt til DVS som siger at selv samme fragtmand har afleveret den første 1/2 palle på fortorvet (Den jeg fik bjerget fra den første webshop) og den anden 1/2 palle satte han på samme fortorv 1/2 time senere da han skulle aflevere andre leverancer først (Men nu var første 1/2 palle jo væk) - men så satte han den samme sted som den første og som jeg jo bjergede kl 16 før jeg tog hjem.

Den anden palle er så væk nu og ingen kan finde den. Jeg har kun fragtmandens chefs påstand om at han satte den. Alle siger at jeg selv hæfter da jeg har skrevet "Må gerne stilles foran døren" - det kan jeg så godt egentlig forstå. Men en 1/2 palle tunge varer pakket ind i stram plastic? 120-150 kg? Hvem skulle dog stå og snitte den fra hinanden og tage kasserne? Værdien er blot 5500 kr og var hundefoder mm. Jeg syntes det er meget underligt nogle skulle have interesse i at bøffe den imellem kl 16-17 foran en kontor indgang hvor der kommer en del mennesker hele tiden. Jeg påstår intet, men at den skulle være stillet der og andre skulle have fjernet dette forholdsvist ligegyldige indhold i mange kasser, har jeg altså svær ved at fatte. Hæfter jeg virkelig selv? Skal sådan noget politianmeldes eller er værdien for lav? Eller har andre været ude for at miste 1/2 palle større og tungere varer leveret af et stort firma som DVS? De vil ikke hjælpe da chaufføren siger som han gør og jeg har skrevet sådan.

Nu står man med en masse kunder der skulle have haft DERES varer fra MIN webshop. Mega nederen :-( God råd?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal formentlig politianmelde for at kunne afskrive prisen i dit regnskab da du jo skal vise du ikke selv spiste hundefoderet :) men ellers tror ikke du får noget ud af det - som du skriver, du tog en chance og ja det er underligt men væk er den jo 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du hæfter selv. Opsæt eventuelt kameraovervågning, så du har dokumentation næste gang.
Husk at skilte med overvågning.

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide der, takker Yes

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt kan blive stjålet. På min nuværende arbejdsplads blev et udendørs askebæger hugget for et par uger siden. Bare sådan et lodret metalrør, med askebæger på toppen og så et par huller i siderne til almindeligt affald.

Hvis jeg kom forbi et sted hvor to mand var i gang med at pakke en ½-palle ud og læsse indholdet over i en bil i fuldt dagslys, så ville jeg ikke kigge to gange, og det tror jeg heller ikke mange andre havde gjort.

Jeg bruger (næsten) ikke selv den dér med at fragtkompaniet gerne må stille varerne et eller andet sted. For man har reelt ingen kontrol med hvor varen bliver af, fordi ingen andre end en selv har ansvaret.

Undtagelsen fra ovenstående er hvis det drejer sig om noget af så beskeden værdi, at jeg regner risikoen for berigelsestyveri for forsvindende, samtidig med at jeg kan trække på skuldrene over tabet.

En anden ting er: Du skriver selv at du skulle have to ½-paller, købt forskellige steder, men med samme fragtkompagni. Kunne det tænkes at den ene aflevering er blevet til to 'inde i chaufførens hoved'? På den måde, at han husker det som om han har afleveret én ½-palle to gange?

Men spørgsmålet er jo faktisk, hvis den virkelig ikke er blevet afleveret til dig, hvor er den så blevet af? Med den størrelse kan den jo ikke bare være trillet om bag reservehjulet i bilen? Og hvis den ikke er i bilen, hvor er den så henne?

Afhængig af hvor meget du vil gøre ud af det, så kunne du jo bede fragtkompagniet om at kigge sig om i deres lokaler, for at se om der står en ½-palle et sted, som ingen rigtig ved hvad der skal ske med. Du kan også høre om de vil udlevere de adresser chaufføren kørte rundt til den dag, og så kontakte disse kunder og høre om de har fået en ½-palle for meget (faktisk synes jeg ikke det er for meget forlangt at fragtkompagniet selv lige gjorde denne lille indsats).

Men som andre også skriver: Det er desværre dit eget ansvar, hvis du ikke kan godtgøre at chaufføren vitterligt kun har afleveret én 1-palle til dig.

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for godt svar :-) Vil gå videre med det. Men tror nu alligevel at nogen har snuppet den i en fart desværre. Nægter at tro DSV har lavet sådan noget skidt. Må anse den for tabt og hermed dyre smertefulde lærepenge.

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hverken DSV som virksomhed eller en ansat behøver at have lavet noget i ond tro. Fejl sker, selv de mest usandsynlige og klodsede af slagsen.

Det er derfor jeg lige ville spørge lidt rundt om der står en underlig 'herreløs' pakke et eller andet sted.

Hvis mysteriet bliver opklaret, så smid lige en linie om hvad der var sket Skype-Wink

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)