Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må banken diktere hvilket forsikringsselskab man skal tegne netbankforsikring hos?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 5. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Min bank har netop skrevet til mig at de har tegnet en netbankforsikring til min erhvervsnetbank hos et specifikt forsikringsselskab. Umiddelbart synes jeg det er helt ok at banken kræver at man har en netbankforsikring, men er det også ok (og lovligt) at de dikterer hvor forsikringen tegnes (og jo dermed prisen)?

Med venlig hilsen

Anders

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du læst betingelserne, som du har accepteret vedr. netbanken? Hvad fremgår af dem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hansen:

Hej Amino'er

Min bank har netop skrevet til mig at de har tegnet en netbankforsikring til min erhvervsnetbank hos et specifikt forsikringsselskab. Umiddelbart synes jeg det er helt ok at banken kræver at man har en netbankforsikring, men er det også ok (og lovligt) at de dikterer hvor forsikringen tegnes (og jo dermed prisen)?

Med venlig hilsen

Anders

man kan jo sige, at det bestemmer du og det bestemme de. De bestemmer det ved at de jo KAN beslutte at den SKAL tegnes og kun hos (ofte et de selv har i egen portefølje) hvis de skal stille en erhvervskonto op, og du ved at sige, at det vil du ikke være med til, og så forhandle om at bruge et andet selskab.

Ofte vil prisen ligge relativt ens. Jeg mener DDB ofte bruger egen Danske Forsikring og argumenterer med, at de ikke vil have kunder uden netbanksforsikring MEN jeg mener nu også man normalt kan sige nej tak til at bruge deres egen, og det vil jeg tro gælder langt de fleste banker, men til syvende og sidst så KAN de sikkert sige, at de ting hænger sammen når de tegne erhverskonti og hævde, at de har erfaring for, at disse ting ellers ikke bringes på plads

Prøv lige at se om ikke de fuldt ud giver sig hvis du vil bruge en anden - med mindre du godkendte netbanken forsikringen da du lavede netbanks aftalen. Jeg har som set DDB både tillægge netbanksindbrud OG lovpligtig arbejdsskade i et og samme huk - men ofte til en ret konkurrence dygtig pris

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gistrup
Tilmeldt 5. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg indgik netbankaftalen for knap et år siden, og der er ikke anført noget krav om forsikring i den. I de generelle netbank betingelser står at gebyrændringer skal varsles senest en måned før de træder i kraft. I brevet fra banken står der at forsikringen er en del af deres erhvervsnetbank, og prisen for erhvervsnetbanken er XXXX kr årligt. Da jeg indgik aftalen var der ikke gebyr på erhvervsnetbanken - dette var netop een af grundene til at jeg skiftede bank.

Ser ud til de har det juridiske på plads, selvom jeg personligt synes det er en lusket måde at indføre gebyr på. Så jeg må nok gøre som John nævner, og sætte mig til forhandlingsbordet eller finde en anden bank. 

Tak for jeres hurtige svar

Mvh Anders

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)