Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkrævning på noget jeg ikke har sagt OK til

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, håber dette er lagt i den rette kategori.

Jeg ejer en butik, har jeg gjort nu i snart 4 år. Jeg har i år modtaget en opkrævning fra byens butiks foreningen, til noget julebelysning. Dette er sket uden varsel, eller forklaring fra vedkommende.

Det skal siges at jeg ikke er medlem af denne forening, og aldrig har været det.

Opkrævning lyder på nogle tusinde kroner

Er dette lovlig fra deres side af?

Med venlig hilsen
Camilla

Tilmeldt 14. Aug 17
Indlæg ialt: 26
Fra  Ung-i-huset.dk ApS Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder mystisk - har du taget kontakt til dem for at høre om det måske er en fejl?

Aufini er en hjemmeside hvor du som au pair eller familie kan møde hinanden

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, har ringet og skrevet mail, de bekræfter også opkrævningen. Men ja, jeg er helt uforstående i denne sag. Så kan alle jo bare sende en opkrævning, for noget der ikke er aftalt.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv en mail til dem og sig at du ikke ønsker at deltage i julebelysningen og at de ikke skal sætte belysning op foran din butik og at du derfor ikke betaler den modtagne regning.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg gjort klart for den, dog fastholder de deres opkrævning. Det spørg jeg om dette er lovligt at de gør sådan, samt om det juridisk er ok

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke lovligt med mindre du kan finde punktet et eller andet sted i din lejekontrakt f.eks (kræver medlemskab af xxxx) I så fald kan du bare lade være med at betale.
Omvendt vil du da ikke bliver voldsom populær blandt nabo butikkerne der jo formentlig betaler til gadens julehygge (tal evt med dem til hver side af dig) og det vil da heller ikke pynte, hvis julebelysningen lige skal springe præcist din butik over - så for et par tusinden ville jeg nok bide den i mig

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vis er enige om at julebelysning er pænt, samt det er dejligt at se på. Jeg er bare forundret over måde, denne forening vælger uden varsel at opkræve for dette.

Jeg er glad for jeres input

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)