Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding / IVS ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen,

Jeg er ved et blive skør over de mange forskelige oplysninger jeg finder, så nu håber jeg i kan hjælpe mig.

Først om mig. 

Jeg er ledig og på dagpenge lige pt. Jeg er blevet tilbud at komme med i et firma som jeg godt kunne tænke mig.
Jeg vil være ked at af det vil komme til at gå ud over mine dagpenge og i den forbindelse har jeg snakket med min A-Kasse som siger at jeg 
kun vil gå ned i uger jeg har ret til dagpenge. 

Nu kommer mit spørgsmål så.

Kan jeg virkelig ikke oprette et Holding selskab som formue administration  UDEN at oprette et IVS

Skal jeg virkelig oprette et IVS for at kunne være medejer af et andet selskab

Jeg ser frem til at høre fra jer. 

På forhånd tak
Rasmus Holmgaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Spirillen83:
Kan jeg virkelig ikke oprette et Holding selskab som formue administration  UDEN at oprette et IVS ? 

Skal jeg virkelig oprette et IVS for at kunne være medejer af et andet selskab ? 

Et holding selskab ER jo et SELSKAB enten det så er IVS, ApS eller A/S. Du kan ikke have et personligt holdingselskab 

Selve dit ejerskab af et andet IVS skal godkendes af A kasse hvis du ikke vil have bøvl, og er du ejer for at være aktiv, så må du regne med at gå væk fra dagpenge so ikke er støtte til at eje selskaber og have en indtjening (som overskud) sammen med dagpenge

Det er lidt som - jeg er blevet tilbudt job men vil være ked af at det går ud over dagpenge. 
Du kan jo i stedet overveje at lade dig ansætte i det selskab med aftale om at kunne købe dig ind (ikke helt simpelt) og så høre a kassen om du kan få supplerende dagpenge i forhold til måske lavt timetal i selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)