Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af sko fra Italien

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal lige til at lave en aftale om afhentning af mine sko i Italien, men jeg vil gerne høre om betalingen af mine varer.

Er det korrekt, at man først skal betale for sine varer, når man har dem fysisk i hånden, eller skal de være betalt inden

afhentingen i Italien?

På forhånd tak.

Marie-Florence

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmamæssigt er det besværligt at afhente - da du så skal betale Italiensk moms og derefter - hvis din leverandør vil, skal rode med erklæringer der viser varen har forladt landet - ellers skal du af med moms du ikke får igen og ikke har fradrag for som udgift i DK

Der er ingen regel om hvornår man skal betale - det aftaler man indbyrdes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Carole Marie-Florence Bergh:
Er det korrekt, at man først skal betale for sine varer, når man har dem fysisk i hånden, eller skal de være betalt inden

Det  afhænger helt af hvad du har aftalt med din leverandør. Har i intet aftalt vil det normalt fremgår af leverandørens salg og leveringsbetingelser.

Skal du selv afhente dem i Italien ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
da du så skal betale Italiensk moms og derefter

Det kommer helt an på hvad aftale man har lavet med leverandøren, da det er leverandøren der være risikoen for momsen, hvis han ikke kan dokumentere at varen er udført fra landet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

tak John, men jeg skal jo ikke betale Italiensk moms, og det fremgår heller ikke på min faktura.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

nej, jeg skal finde et fragtfirma. Jeg har talt med et par stk. efterhånden, og er i gang med en anden.

Fra Assens
Tilmeldt 7. Jul 13
Indlæg ialt: 161
Fra  FrontWeb - Webbureau | Hjemmesider, Webshop & Grafik Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Det kommer os meget an på om din leverandør vil have pengene først eller efter personligt vil jeg først betale når jeg har produkterne.

Hvis du skulle brug for logo og hjemmeside til din kommende butik så sig til vi køre 25% resten af måneden!

/Team FrontWeb

Mathias Villadsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Carole Marie-Florence Bergh:
og det fremgår heller ikke på min faktura.

Hvis du har en faktura, må det da også fremgår af den hvad betalingsbetingelserne er.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, jeg har en faktura på Italiensk.... men tak for svaret, og jeg skal undersøge nærmere med min leverandør.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Carole Marie-Florence Bergh:

tak John, men jeg skal jo ikke betale Italiensk moms, og det fremgår heller ikke på min faktura.

Hej Carole,
Hvis du afhenter varen i Italien, kan leverandøren ikke dokumentere at varen ikke bliver solgt videre i Italien.
Hvis han ikke skal ligge moms på, skal han dokumentere varen forlader varen (hvad han ikke kan hvis du afhenter). Sendes den derimod med en speditør/fragtfirma, så kan han dokumentere varen har forladt landet og derved ikke ligge moms på.

Omkring betaling, så afhænger det af leverandøren. De absolut fleste leverandører kræver enten depositum eller fuld betaling inden levering, indtil man bliver bekendt med hinanden og ser hinanden ikke snyder. Herefter kan en betalingsaftale måske forhandles på plads på 20-30 dages kredit. Men du kan godt regne med at du skal betale for produkterne inden de afsendes, det er der ikke noget mærkeligt i.

Mvh
R

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)