Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilepay privat til erhverv

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg kører en pmv virksomhed, og har gjort det siden august. Jeg har siden da, indtil nu haft indbetalinger på ca. 9000 kr via mobilepay på min private.

Jeg har faktisk ikke tænkt over det, indtil jeg googler nu- at man ikke må dette. Jeg har blot bogført det i mit regnskab

Jeg ved nu at det står i deres betingelser, men eftersom det er flere år siden jeg fik min mobilepay, og dermed ikke har læst dem igennem siden...så ja. 

Hvad gør jeg nu? Satser på de ikke opdager det? Eller meddeler dem det? Jeg er bange for min mobilepay bliver lukket eftersom, jeg har brug for den privat... Jeg ser selvfølgelig stoppet pr.dags dato. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du tegner en korrekt aftale - Man driver ikke seriøs virksomhed ved at satse på nogen leverandører ikke opdager man bryder alle regler (eller om told mon lige fanger pakken eller - skat sikkert ikke ser) og ja du kan både få den lukket og regning for hele perioden, så se at få det korrekt på plads fra NU omgående

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke vidst det John... Jeg er faktisk rigtig ked af det.


Jeg ved ikke hvordan jeg skal løse det, eftersom hvis jeg ringer til mobilepay mener de vel bare jeg har brudt reglerne, også lukker de mig vel- uden jeg kan få lov til at få nogen konto.

Tilmeldt 30. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg har i øvrigt, ikke lyst til at tage imod betaling mere via mobilepay. Da mit salg er sæsonpræget og dermed lukker jeg ned for salget om én måned. Så det er for dyrt for mig at tegne aftale

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Så stop dog brugen af mobilepay NU og håb det så bare gik, men køre videre vil bestemt være mod reglerne og det er ikke en moden attitude for en virksomhed at snyde leverandører og tilmed skrive om det på nettet :)  
Vil du ikke bruge det - så luk ned nu - og ellers følg reglerne

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.
Jeg har fuld forståelse for hvad du siger, og giver dig 100% ret.

Jeg er stoppet pr.dags dato at tage mobilepay som skrevet, da jeg først fandt ud af det for få timer siden. 

Jeg bruger fremadrettet kun mobilepay til privatbrug. Nu har jeg set masser af indsamlinger og diversefacebook, som nok ikke har spurgt mobilepay om lov. Samtidig sælger folk også meget via. facebook grupperne. Så håber jeg går fri denne gang, når det ikke er mere end 9.000 kr ca. på 4 måneder.

Jeg har dårlig samvittighed, da jeg godt forstår at mobilepay skal tjene penge. Men jeg var vitterligt ikke klar over det. Det var ikke smart som nævnt, og jeg er stoppet øjeblikkeligt- og lært af mine fejl.





Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 51
Fra  Udsigten Özdere Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mien.

Du opretter straks mobil pay shop, det tager ca 2-3 uger. 

Jo vist tjener mobilepay penge på erhverv, men det er nu kun 75 øre Per transaktion, så med mindre du har rigtig mange af dem, så er beløbet nok ikke så stort.

Held og lykke med det, det er rart at der er styr på tingene :-)

Venligst Karina

Udsitgten Svendborg/ Danmark - Udsigten Özdere / Tyrkiet - Udsigten Gran Canaria / Spanien www.christiansvej.dk

Tilmeldt 30. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina!
Tak for en mere forståelig besked!

Jeg kan læse mig frem til, at man skal have en firmatelefon da man ikke kan kører mobilepay via.1 nummer. Så det stopper mig lidt der, da jeg faktisk ikke fremadrettet nu har tænkt mig at tage mobilepay.( og ingen virksomhedstelefon har) Mit salg er meget sæsonpræget, så regner med jeg lukker ned 1 første december i et par måneder. Men det ville ellers til en hver anden tid, være smart at have kontoen.

Men jeg må beholde mit salg via bank indtil da. Det er ikke rart at føle man har overtrådt loven, men jeg vidste det faktisk ikke. Så jeg håber den går denne gang, og mit salg via mobilepay er stoppet øjeblikkeligt

Tilmeldt 30. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg talt med en veninde, som har en mor der arbejder i Danske Bank.

Nej det er ikke særlig smart, men 9.000 er ikke mange penge i forhold til beløbsgrænsen, so no worries. Men ikke gør det mere.

Så jeg takker for jeres indlæg, jeg er glad for man kan hente hjælp herinde. For man prøver jo at gøre alting rigtigt- når man er ny i dette, tror man at fører regnskab er nok- men det er det jo ikke :-)

Tak, og rigtig god aften.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 51
Fra  Udsigten Özdere Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ringe og spørge om både erhverv og privat kan være på den samme mobil-nummer, det mener jeg at jeg har set og hørt.

Ellers så findes der jo mange billige abonomenter, som du kan bruge til erhverv. Så bliver du heller ikke forstyrret på den private.

Held og lykke med det :-)

Ps.  Mobileshop, koster ikke noget at oprette, det er kun per transaktion.

Udsitgten Svendborg/ Danmark - Udsigten Özdere / Tyrkiet - Udsigten Gran Canaria / Spanien www.christiansvej.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)