Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import (fisk fra norge)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg lurer på hvad det kræver og starte noget import af fisk fra norge til Danmark op. Når man ringer ind så bliver man henvist til nettet og syntes bare ikke det er så enkelt og finde frem til det helt rigtige svar , samt hvad afgiften evt er? Håber på hjælp fra kloge mennesker her . På forhånd tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

birken:
Når man ringer ind

 

Ringer til hvem?  skriv venligst så vi andre kan forstå det du skriver?

Tilmeldt 8. Nov 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry🙂Fødevarestyrelsen , syntes ikke jeg kan finde rundt i det😏 Og man skal vel også ha fat i told og skat?

Tilmeldt 8. Nov 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det skal lige siges at jeg kan hente fisken friskfanget fra barenshavet fra kutteren af, og så ha den her i dk 30 timer efter.. Men spørsmålet er hvad kræver det?

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fersk fisk er en af de få madvarer som er billigere i Norge end i Danmark, så jeg kan godt følge dig. Hvis du har en leverandør i Finnmark, en transportør som kan håndtere opgaven og kapital til at gå i gang, så er det måske ikke nogen dårlig ide. Din største udfordring bliver sikkert distribution i Danmark? Selv med latterlig høje priser på almindelig, kedelig fisk i Rema 1000, så kan du nok stadigvæk ikke konkurrere på pris, så du skal vel konkurrere på kvalitet. 

Nu er jeg ingen ekspert på fødevarer, men noget af det du må have styr på:

- Transportør/speditør som kan stå for transport og fortolding. Skal du have fisken til DK på 30 timer må du via Sverige, det kræver måske også nogen papirer?

- Lager som er godkendt til opbevaring af fersk fisk

- En godkendt måde at distribuere fisken fra dit lager til kunden

Jeg har tidligere arbejdet lidt med transport af fersk laks fra Norge til Asien, og generelt så er transport af følsomme fødevarer som fisk ikke bare let. Selv små afvig fra rutinerne kan medføre at hele lasten må afskrives, noget som hurtigt kan blive meget dyrt, så sørg som et minimum for at bruge en dygtig transportør og få en transportforsikring som dækker evt. tab. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)