Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

computer-kuglepen??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hedder sådan en slags pen som man kan tegne med, som er forbundet til computeren, så man tegner på skærmen?
Sådan en som nogle grafikere bruger?

Er den svær at bruge og skal man bruge specielle computerprogrammer til?

Og sidste spørgsmål.. Hvor køber man den?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Hvad hedder sådan en slags pen som man kan tegne med, som er forbundet til computeren, så man tegner på skærmen?
Sådan en som nogle grafikere bruger?

Det hedder en digitizer - du kan finde en prisliste her. Den mest populære producent er Wacom, og de har produkter fra 321,- og opefter. Jeg kan anbefale ikke at købe det billigste produkt - efter min erfaring kan man vinde præcision ved at gå op i prisleje.

 

Er den svær at bruge og skal man bruge specielle computerprogrammer til?

Den kræver tilvænning, som alt andet. I begyndelsen kan man opleve at få ondt i fingre og håndled, da det er en helt ny måde at arbejde på, men efter nogle dage bør det gå over i en stor glæde over et nyt og intuitivt arbejdsredskab. :)   

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tusind tak for det!!

Det var lige sådan en dims jeg mente :-)

 Jeg troede de var meget dyrere, men når de ikke koster mere end det, kan jeg jo ligeså godt bare købe en!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej Nina,

Wacom laver klart digitizerne over alle digitizere. De er de mest præcise og i det hele tager dem som fungerer bedst.
Hvilken model og størrelse du skal vælge kommer an på hvad du skal bruge den til.

Men hvis det blot er som en erstatning til din computer-mus, så er Bamboo udemærket. Hvis det er til at lave lidt mere detaljerede ting så som billedredigering, så bør du overveje nogle af dens "storebrødre".

Du kan eventuelt læse lidt mere i denne tråd: http://www.amino.dk/forums/p/25387/174499.aspx#174499

/Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm ja det lyder da som om jeg skal have sådan en.. spørgsmålet er så bare om jeg kan hitte ud af at bruge den?

Det var tanken at bruge den til at tegne på computeren (bare lidt for sjov) og lettere rentegning af produktfotos, men ikke nogen helt vilde billedredigeringer.. Jeg bruger musen i dag og den er ret træls at sidde med, men har ingen grafisk uddannelse eller noget og har aldrig brugt en penne-dims før, så mon den bliver lidt for kompliceret for mig?

Tror lige jeg må find en computerbiks hvor de har en i deres udstilling jeg kan prøve..

Tusind tak for hjælpen!

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 Ellers hiv fat på Brian Frænde herinde fra InMoto, han benytter den dagligt ved jeg og har set ham arbejde med sådan en. Det fungerer ganske godt for ham :) Så kan jo være han vil fortælle om erfaringer mv.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

  Det er ikke svært at bruge den. Men det kræver da lidt tilvænning.

Jeg plejer at sige at når man har brugt den i en uges tid, så er man fortrolig med den.

Vi havde en praktikant heroppe i MediaMouse og hun lærte at bruge en vores større Wacom Intous -plader på én dag. Da dagen var omme kunne hun arbejde med den på nogenlunde samme niveau som os andre som har brugt sådan en i mange år. Hun blev endda så fortrolig at hun endte med at købe en lillebror til den til sig selv, da hun ikke mente hun ville kunne undvære den når hendes ophold hos os var slut.

Selve installationen er meget plug-n-play. Smid CD'en med softwaren i computeren (før du tilslutter pladen - VIGTIGT!). Installer softwaren. Følg vejledningen på skærmen, som fortæller dig hvornår pladen skal tilsluttes. Genstart computeren. Og så er du flyvende med din nye digitizer Smile.

En smart ting er at du kan bruge både digitizeren og mus - dog ikke på samme tid. Men hvis du fjerner pennen fra pladen så kan du i stedet flytte cursoren på skærmen med musen. Jeg bruger det rigtig meget at kunne skifte imellem mus og pen, men der er andre som udelukkende bruger pen når de først er blevet fortrolige med den. Det er nok en smagssag.

/Jesper

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Hmm ja det lyder da som om jeg skal have sådan en.. spørgsmålet er så bare om jeg kan hitte ud af at bruge den?

 

Jeg har vist en i overskud et sted - hvis du kommer i nærheden af København V (200 m fra Hovedbanegården) eller centrum af Odense, er du da velkommen til at låne den i nogle dage og se om det er noget for dig. :)  

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Min wacom ligger gemt i en kasse, fordi den gav mig de samme symptomer, som musen gør.
Jeg kunne slet ikke vænne mig til den og fik tillige kraftige spændinger i skulderen.

Men men men - jeg ved at mange andre har stor glæde af den, så det er formentlig bare min anatomi, der ikke egner sig til produktet.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)