Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbne butik ved siden af "konkurrent"?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. May 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg var i dag ude og kigge på et butikslokale i København, der ville være perfekt til en juicebar. 

Men efter fremvisningen kiggede vi lige ind hos naboen som er en café. 

Her opdagede vi så at de også solgte juice, smoothies og sandwich, som vi også har tænkt os at sælge.

Ejeren af caféen var selvfølgelig meget imod at vi skulle åbne en juicebar, lige ved siden af hans café, og sagde at det var ulovligt.

Jeg ville selvfølgelig ikke overveje det hvis det var samme type butik, men jeg mener at vores koncepter adskiller sig væsentligt fra hinanden, selvom han tilfældigvis også tilbyder juice, smoothies og sandwich, ud over alle de andre ting han tilbyder.

Hans koncept er en café hvor folk kan sidde inde og få en kop kaffe, kage, mad eller lignende.

Mit koncept ville udelukkende være sunde juice, smoothies og sandwiches som hovedsageligt ville være to-go (dog med mulighed for at sidde og spise, der er nok plads til 6 personer i alt).

Så mit spørgsmål er hvad i ville synes om at åbne en butik lige ved siden af en "konkurrent". Er det tilladt og er det dårlig stil?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis han ikke har fordel af en konkurrent som nabo har du jo heller ikke, da i kommer til at slås om de samme kunder. Der er masser af lokaler i Kbh, så jeg ville klart finde et andet sted hvor der mangler en butik af din type.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo an på, om behovet er der! Har I lavet en analyse af, om byen/kvarteret/gaden har kunder nok til en juicebar (mere)?

Umiddelbart tror jeg ikke, at det er ulovligt (spørg kommunen), men I lægger jo potentielt op til ballade før I overhovedet er kommet i gang.

Personligt synes jeg det er ret dårlig stil at lægge sig LIGE ved siden af, men det er jo mere et moralsk spørgsmål. 

En anden ting er, at hvis byen/stedet KAN bære en juicebar mere, så KAN det give synergi for jer begge at der er flere at vælge imellem. Men det er jo svært for os at vurdere.

Tilmeldt 31. May 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligger et sted med rigtig mange forbipasserende.

Disse forbipasserende vil ikke gå ind i hans café og bestille en juice til at tage med på farten.

Han reklamerer ikke med hverken juice, smoothie eller sandwichs på fortovet, udelukkende kaffe

Hans kunder er decideret på udkig efter en café hvor de kan sidde og hygge sig.

Mine kunder vil være forbipasserende der ønsker noget koldt og lækkert på farten.

Til sommer vurderer jeg at der vil være kæmpe efterspørgsel efter en kold juice to-go på lige præcis det sted, og det er hverken synligt at han serverer juice, ligesom jeg ikke er sikker på han tilbyder to-go. 

Så jeg mener slet ikke det er den samme målgruppe vi henvender os til, og jeg er ikke bange for at han vil stjæle "mine" kunder. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SamiMaj:
Så jeg mener slet ikke det er den samme målgruppe vi henvender os til, og jeg er ikke bange for at han vil stjæle "mine" kunder. 

Så er det da bare at komme i gang -hvad venter du på?

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hverken ulovligt eller dårlig stil.

Hvis du synes det er stedet for dig, så er det selvføglelig der du åbner

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

SamiMaj:
Så mit spørgsmål er hvad i ville synes om at åbne en butik lige ved siden af en "konkurrent".

Det er normal.

Tilmeldt 31. May 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene allesammen.

Jeg arbejder videre på idéen :) 

Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Fra  Cognition Webdesign Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Linker lige til en kort video der nok kunne være interessant at se for dig. Den besvarer ikke direkte dit spørgsmål.

https://www.youtube.com/watch?v=jILgxeNBK_8

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:
Hvis han ikke har fordel af en konkurrent som nabo har du jo heller ikke, da i kommer til at slås om de samme kunder. Der er masser af lokaler i Kbh


Ikke nødvendigvis rigtigt.

Det er jo ikke for sjov at dagligvarebutikker gerne søger placeringer klods op af hinanden.

Det er fordi de ved, at der i forvejen kommer kunder til den placering med henblik på at købe dagligvarer.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)