Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan man komme ud af en overenskomst ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:

Hvis det hænger på CVR selv efter de 6 måneder, så stift et IVS, der jo har et nyt CVR.

som jo så kan udløse skat mm i det gamle - det går jo ikke bare lige at flytte aktiver og goodwill over

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender kun det her fra teoriens side, men af hvad jeg husker, kan du bare opsige overenskomsten (fx. samtidig med opsigelsen af jeres medlemsskab), jf. hovedaftalens § 7.

Hvis de ønsker at fastholde en overenskomst med jer, er de derefter nødt til at konflikte (hvilket ville være meningsløst eftersom i ikke har nogen ansatte). Om det også fungerer sådan i praksis tør jeg ikke garantere.

EDIT: Hvorfor tror du, at jeres CVR forevigt skulle være bundet til en overenskomst?

Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra en artikel fra dfkf. Jeg har også læst det på DOFK's side plus de har sagt det når jeg har talt med dem på kontoret

En arbejdsgiver der melder sig ud af dofk, er fortsat omfattet af overenskomsten som den ser ud på udmeldelsestidspunktet.  Det er derfor forbudt for arbejdsgiver at udleje en stol, også selvom medlemskab af dofk er ophørt. DFKF rejser sager om dette, når vi får kendskab til disse brud på overenskomstens regler. (Red.)

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være jurist tror jeg, at det muligvis er parternes ønsketænkning, og ikke nødvendigvis juridisk holdbart.
Hvis det virkelig er sandt, så må en eventuel skattemæssig goodwill i en salon måske kunne antages at være ret lille, hvorved du måske billigt kan starte et IVS med nyt CVR.
Tal i hvert fald grundigt med din frisør-erfarne revisor om det.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)