Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding / ApS oprettelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,,,

Jeg skal til at købe en ejendom, som skal bygges om til lejligheder. Dette ønsker jeg at gøre igennem et firma.

Min plan er at oprette et Holding selskab, som ejer to virksomheder. "Ejendom ApS" og "Håndværker ApS".

"Ejendom ApS" Skal købe ejendommen. Denne ejendom skal renoveres og bygges om til lejligheder.

"Håndværker ApS" Ansætter en tømrer, som skal renovere ejendommen. Ud over dette, har jeg allerede nu, nogle projekter til ham.

Jeg har selv arbejde ved siden af. Dog går jeg med tanken om at sige op, med henblik på at "ansætte" mig selv i "håndværker ApS" og arbejde på regning, hvor jeg arbejder nu. Dette skulle ikke være noget problem. Jeg har et meget lille privat-forbrug, og tjener meget mere end jeg bruger. Derfor vil jeg hellere give mig selv en lille løn og "investere" resten i virksomhederne.

Er det bedre at strikke det sammen på en anden måde? Kan jeg arbejde som jeg gør nu, og "smide" en masse penge ind i virksomhederne, jeg ikke skal betale skat af inden?

En anden lille ting. Hvis jeg skriver under på ejendommen personligt, inden jeg har fået CVR-numrene, kan jeg så bare "trække" den ind i virksomheden når CVR-numrene er kommet?

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ehlert919:
Hvis jeg skriver under på ejendommen personligt, inden jeg har fået CVR-numrene, kan jeg så bare "trække" den ind i virksomheden når CVR-numrene er kommet?
Nej det kan du ikke - de til skødes jo så dig personligt og så skal der et salg til - eller omdannelse som koster - til - men en anden sag er, at bank/kreditforening nok ikke lader lånet ligge i ApS hvis ikke du har fuld personlig sikkerhed at tilbyde

Ehlert919:
Kan jeg arbejde som jeg gør nu, og "smide" en masse penge ind i virksomhederne, jeg ikke skal betale skat af inden?
Nej du skal betale skat af dit overskud uanset hvad men du kan naturligvis stifte med beskattede penge - det koster ikke mere i skat - eller give lån mod rente osv

Ehlert919:
Jeg har selv arbejde ved siden af. Dog går jeg med tanken om at sige op, med henblik på at "ansætte" mig selv i "håndværker ApS" og arbejde på regning, hvor jeg arbejder nu

med mindre du arbejder en del andre steder, så vil det at sende regning til et sted du før var ansat være meget farligt i et ApS og kunne udløse skat over 100%

Du skal helt klart til en god revisor med alle dine tanker og ikke stole på selv - eller med Amino hjælp sætte det her op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar:))

Har været i banken idag, og de bakkede fuldt op. Dog hæfter jeg personligt og lægger selv 35% i “projektet”.

Må lige få fat på en revisor mandag;)

Det irritere mig en del, jeg ikke kan arbejde på regning et sted;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ehlert919:
Det irritere mig en del, jeg ikke kan arbejde på regning et sted;)
forstår jeg måske men tænk på at så ville rigtigt meget arbejde gå fra løn og kildeskat og opsigelsesregler  til arbejdsgiver bad den "ansatte" om faktuara - Kildeskattelov og hele det danske system ville lide under det. ENTEN er man helt selvstændig eller ansat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)