Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvittering vs. faktura

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John! Det lyder til du har styr på det hele, super sejt! Du har sgu givet mig meget viden om at være iværksætter!

Jeg er fuld med på forenklet faktura!

Men men! Du skriver ikke teknisk muligt med faktura eller eller fuld faktura.
Hun har ikke et kasseapperat, da hun som mig har en lille pmv. Så det har hun ikke investeret i. Derfor har hun selv holdt regnskab med disse kvitteringer. Betyder det, at det ikke er "lovligt"... Hvad gør hun så, hvis det har været hendes måde at gøre det på? Kan hun overskrive det til en fuld faktura- hvilket jeg ikke mener går, da det ikke er den kvittering kunderne har fået?

Hun har kun været i gang i 5 måneder. Måske kan hun blot overgå til fuld faktura nu, og hvis skattefar kommer, kan hun vel forklare at det kun var midlertidigt.. Selvom den nok ikke helt går... Men hvordan redder man sig selv ud af dette.

- Jeg har forslået hende at ringe til SKAT.

Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs om den forenklede Faktura

Hvis salgsbeløbet er under 3.000 kr., kan der udstedes en forenklet faktura, som skal indeholde følgende:

  • virksomhedens navn og adresse
  • virksomhedens registreringsnummer (cvr-nr.)
  • fortløbende nummer (fakturanummer)
  • udstedelsesdato (fakturadato)
  • mængden og arten af de leverede varer/omfanget eller arten af de leverede ydelser
  • det samlede omsætningsbeløb og momsbeløbets størrelse
    Der er dog visse tidspunkter hvor man ikke kan nøjes med at sende en forenklet faktura:

    Der er dog visse tidspunkter hvor man ikke kan nøjes med at sende en forenklet faktura:


    • Hvis køberen er en anden registreret virksomhed, der beder om en fuld faktura
    • Ved salg af varer eller ydelser til private, når leverancen er omfattet af reglerne i ligningslovens § 8 V om fradrag for hjælp og istandsættelse i hjemmet (BoligJob-ordningen)
    • Ved salg af ydelser til private, når fakturabeløbet inkl. moms er 5.000 kr. eller derover
    • Ved fjernsalg til andre EU-lande
    • Ved leverancer til andre EU-lande omfattet af momsbekendtgørelsens § 61
    • Ved levering af nye transportmidler til andre EU-lande

      De skriver de har taget det fra SKAT's side om fakturering.. 


Hvis salgsbeløbet er under 3.000 kr., kan der udstedes en forenklet faktura, som skal indeholde følgende:

  • virksomhedens navn og adresse
  • virksomhedens registreringsnummer (cvr-nr.)
  • fortløbende nummer (fakturanummer)
  • udstedelsesdato (fakturadato)
  • mængden og arten af de leverede varer/omfanget eller arten af de leverede ydelser
  • det samlede omsætningsbeløb og momsbeløbets størrelse


Der er dog visse tidspunkter hvor man ikke kan nøjes med at sende en forenklet faktura:

  • Hvis køberen er en anden registreret virksomhed, der beder om en fuld faktura
  • Ved salg af varer eller ydelser til private, når leverancen er omfattet af reglerne i ligningslovens § 8 V om fradrag for hjælp og istandsættelse i hjemmet (BoligJob-ordningen)
  • Ved salg af ydelser til private, når fakturabeløbet inkl. moms er 5.000 kr. eller derover
  • Ved fjernsalg til andre EU-lande
  • Ved leverancer til andre EU-lande omfattet af momsbekendtgørelsens § 61
  • Ved levering af nye transportmidler til andre EU-lande

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun kan skrive kvitteringerne i hånden eller lave dem elektronisk. Kassebonen indeholder færre oplysninger, hvorfor der også stilles en række krav til teknikken. 

Det ville dog være væsentligt mere professionelt, både ud af til og efterfølgende hvis hun skal gå tilbage i hendes bilag, at udskrive en elektronisk generet faktura - eksempelvis genereret som worddokument eller igennem et regnskabsprogram, såsom Dinero

Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne!
tak for svar! 

Hun skriver dem i hånden, men går snart over til online metoden!

Tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

idaselk:

Hej Arne!
tak for svar! 

Hun skriver dem i hånden, men går snart over til online metoden!

Tak

Selv tak. Hun skal selvfølgeligt huske, at de håndskrevne kvitteringer skal indeholde de krævede oplysninger som fremgår af bekendtgørelsen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

idaselk:

Hej John! Det lyder til du har styr på det hele, super sejt! Du har sgu givet mig meget viden om at være iværksætter!

Jeg er fuld med på forenklet faktura!

Men men! Du skriver ikke teknisk muligt med faktura eller eller fuld faktura.
Hun har ikke et kasseapperat, da hun som mig har en lille pmv. Så det har hun ikke investeret i. Derfor har hun selv holdt regnskab med disse kvitteringer. Betyder det, at det ikke er "lovligt"... Hvad gør hun så, hvis det har været hendes måde at gøre det på? Kan hun overskrive det til en fuld faktura- hvilket jeg ikke mener går, da det ikke er den kvittering kunderne har fået?

Hun har kun været i gang i 5 måneder. Måske kan hun blot overgå til fuld faktura nu, og hvis skattefar kommer, kan hun vel forklare at det kun var midlertidigt.. Selvom den nok ikke helt går... Men hvordan redder man sig selv ud af dette.

- Jeg har forslået hende at ringe til SKAT.

den med hvis det er muligt med kasseapparat betyder ikke, at hvis man ikke har råd, er det ikke muligt. Så længe hun kan overholde de regler der er beskrevet for forenklet faktura, er det så alternativet - og det er jo så også et krav for hele perioden, og hvad hun så ellers kan forklare skat osv er jo en anden sag, de er ofte til at tale med, hvis alt virker helt ærligt - Er hun ikke omfattet af grænsen for begrænset faktura, så er det nok ikke helt let at forklare sig ud af ikke at have givet fuld faktura

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)