Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afgifter, moms m.m - Vin - købt i udlandet fragttes direkte fra udland til dansk havn til direkte eksport

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

At komme med et "skud" er det samme som et gæt, det kan jo ikke misforståes.

Hvis du læser det første indlæg så skriver jeg at en dansk fragtmand/transportør vil hente varerne i Spanien for derefter at køre hele vejen til en dansk havn fra Spanien hvor varerne vil blive lodsed ombord via transpotøren , altså i stedet for at lodse varerne ombord på et fragtskib i en Spansk Havn går turen til kunden via transit fra en Dansk Havn.

Om jeg beder den spanske virksomhed om at sende varene med en transportør til en udenlandsk kunde men transit via en Dansk havn, eller om jeg tager telefonen og ringer til en dansk transportør og siger kør lige til Spanien og hent nogle varer som jeg har købt af det spanske firme og som skal til "USA" men transit via Århus Havn må gå ud på det samme, jeg har betalt varerne ergo er jeg jo ejeren underordnet om de står i Spanien eller i Belgien for den sags skyld, og underordnet om det er mig som ringer til en transportør eller om det er det Spanske firma der gør det, de skifter jo ikke mere ejer af den grund. når de først er betalt af mig

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor spørger du overhoved os til råds, når du ikke vil godtage vores svar?

Når du / dit firma indføre alkohol i DK, hvilket jo er hvad du gør (også selvom varen så kun er i transit) så skal der stilles en sikkerhed for afgiften til Skat, de kan jo ikke vide hvad du gør med varen når først den er i DK ergo vil de kræve sikkerhed. 

I øvrigt lidt mærkeligt at fragte en vare fra Spanien til Århus for deres at sende den til en containerhavn i Tyskland / Belgien.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfordringen her er ikke danske punktafgifter og moms i det omfang det danske firma køber de afgiftspligtige varer i Spanien og derfra sender dem direkte til kunden i USA (via dansk havn). 

Problemstillingen er om ikke trådstarter skal registeres i Spanien da eksporten til USA sker direkte derfra....

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)