Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

råd til gældsbrev eller anfordringlån

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 10. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

En an mine ven har bedt mig om lån for 300.000 Kr. til garanti depositium for rejsegarantifond.  Han har en Aps selskab i forvejen men vil nu oprette en nye Aps for den kommende virksomhed. Jeg har læst hans forretningsplan og det er meget fint med gode afkast

Jeg er meget tvilt om hans nuværend Aps selskab´s økonomi, om han har gæld til andre kreditører osv. Derfor mit spørgsml er hvis jeg laver en anfordringlån / gældsbrev eller give ham en bankgaranti til ham. Jeg er klar over af i tilfældige af konkurs, så er det kunder der har første ret, den risiko vil jeg tage (derfor garantil depositum til rejse garantifond).

Men med hensyn til hans andre kreditører, har jeg så det førsteret foran andre kreditører eller hvodan. Jeg er ikke medejer men bare yder ham lån med 4% rente. Jeg vil gerne FORSIKRERE mig har førsteret til penge i tilfældige af konkurs af hans nuværedne selskab og den kommede selskab.

Jeg  vil sætte pris hvis nogen kan give mig råd og vejlidgning

På forhånd tak

Chris

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I tilfælde af konkurs er der nok ikke noget tilbage. Din bekymring forstår jeg, men den er uden grund.

Et godt råd: Bland ikke venner og penge.

Det er lige så kompliceret som at blande vand og olie.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan ikke få rettigheder, da der ikke stilles noget som garanti for lånet.

Det ville kun lade sig gøre, hvis der lå en ejendom, som der kan gøres udlæg eller tages pant i. I det tilfælde ville du kunne sikre dig en rettighed foran andre kreditorer.

Men simple anfordringslån kan ikke have rettighed foran andre kreditorer.

Endelig: Per Krabbe har ret. Hvis du låner ham pengene, så er det den sikre måde at afslutte jeres venskab på.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)