Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan man benytte fradrag for udgifter i et holding selskab?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan kan man i et holding selskab benytte de fradrag man evt. må have for udgifter, når der ikke er nogen indtægter?

Mvh

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hakema:
fradrag man evt. må have for udgifter, når der ikke er nogen indtægter
Hvad har du et holdingselskab for? Har du ikke et driftselskab der laver et resultat der overføres til Holding - ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Et holding ejer typisk et eller flere selskaber, hvor der forhåbentlig er indtægter. Oftest er de sambeskattede, og så giver det sig selv. Mit Holding har ingen indtægter - udover eventuelt udbytte fra dets datterselskaber, men alligevel har jeg udgifter til f.eks. revisor og rådgivere ifm oprettelse, køb og salg af virksomheder. Hav endelig en revisor på til at hitte rundt i tingene.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Et holding ejer typisk et eller flere selskaber, hvor der forhåbentlig er indtægter.
Og typisk er der nogen der opretter et Holding fordi det har de hørt er en god ide - så lad os nu se om der i det hele taget er noget drift eller det bare er kejserens nye klær´-

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

mange tak for det gode svar.

Det var muligheden for sambeskatning jeg blandt andet ledte efter, i det jeg ikke kunne se hvordan man ellers skulle kunne benytte fradrag for f.eks revisor og lignende da der kun er indtægter i drift/datter selskaberne.

Mvh

 

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Der udloddes udbytte til holding selskabet fra driftselskabet, hvilket som jeg forstår det vil sige at der allerede er betalet skat af pengene i driftselskabet, hvorved jeg ikke kan se hvordan et fradrag ville kunne benyttes, med mindre at der som Jørgen skriver sker en sambeskatning af holding og drift så fradraget dermed kan benyttes i forbindelse med driftselskabets indtægter.

Der er ikke tale om at jeg allerede har et holding selskab.
Jeg prøver at forstå sammenhængen, da jeg påtænker at overgå til en sådan struktur når jeg engang udvider mine aktiviteter.

Mvh

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt automatisk er jo lig at man laver regnskabet korrekt spå skatten beregnes korrekt i holding - det sker jo ikke på andet vis end at man laver et korrekt regnskab for drift som så afspejler resultatet i holding og dermed skatten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
man laver et korrekt regnskab for drift som så afspejler resultatet i holding og dermed skatten
as simple as that.

Og for så lige at afmystificere "Holding": Du har i mine øjne ikke en 'koncern' blot ved at have et Holding, som ejer et driftsselskab. Og ja, det er dumt at have en Holding med den begrundelse, at man har 'hørt', at det er smart. Holding KAN være smart, hvis man f.eks. af en eller anden grund ikke ønsker udbytte fra driftselskabet udbetalt personligt og/eller man ønsker at kunne handle selskaber helt eller delvist uden at tænke på personlig skat. Det kan også være smart, hvis der er flere ejere i driftselskabet.

Grib fat i revisor allerede nu, hvis du allerede nu overvejer at lave Holding senere, for fordelene er alt andet lige størst, jo tidligere du laver det, inden du måtte have et overskud. Hvis du overvejer Holding eller ej, så grib fat i din revisor. Hun/han er flere gange tjent hjem, hvis du ellers ville træde bare lidt forkert. Det vil mange gange være overkill, hvis du bare har ét lille-bitte-hygge-selskab og er glad og fornøjet med dét og selvfølgelig slet ikke relevant, hvis du er emv og gerne vil fortsætte med at være dét.

Få evt. det basale på plads her: https://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html.

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Angående definitionen af en koncern (foruden at det også er definitionen der bruges af advokaten i artiklen) - https://da.wikipedia.org/wiki/Koncern

Jeg har allerede et driftselskab med et stort overskud som blot vil blive ændret til holding selskab, istedet for at begive sig ud i en snørklet og dyr process da der ingen nævneværdig risiko er forbundet med selskabet.

Mvh

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)