Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg mon oversete penge hos SKAT eller er det svindel?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg blev i går ringet op af en venlig mand, som mente at jeg nok havde oversete penge tilgode hos SKAT efter at have lukket et selskab - er der nogle som ved om dette firma er ok og om det er sikkert at sende mine oplysninger eller om jeg ikke bare kan indtaste oplysningerne selv? og hvordan jeg gør det?

"Vi vil meget gerne hjælpe dig med at indhente oversete penge fra SKAT. 

 

Det vi kan gøre for dig

-          Vi har erfaret, at rigtig mange mennesker har penge tilgode i SKAT i forbindelse med opløsning af selskaber, som de ikke kender til, og vi har sat ind for at hjælpe med dette.

 

-          Vi hjælper cirka 8 ud af 10 med at få penge tilbage fra SKAT, og derfor tror vi også at vi kan hjælpe dig. Hvis vi ikke kan hjælpe dig, koster dette kr. 0,- (No cure, No pay). Vores honorar for arbejdet er aftalt til at udgøre 20% plus moms af den overskydende SKAT, som følge af vores ændringer.

 

 

Hvad kræver det fra din side

-          Det eneste det kræver fra din side er at du giver os adgang til din personlige skattemappe på www.tastselv.skat.dk/borger/bestilkode  - Har du allerede en tastselvkode, så sender du blot denne til os sammen med dit cpr.nr.  

 

-          Du skal IKKE udleverer dit NEM-ID, da vi kan få adgang til din skattemappe med en Tast-Selv kode. Hvis du ikke har en Tast-Selv kode kan vi nemt bestille en til dig, så kommer den til dig enten på en mail eller en SMS, som du så videresender til os.

 

 

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til kontakte mig på tlf. xxx eller via mail.

 

I mellemtiden kan du læse mere på: www.xx

Med venlig hilsen

xx 
Rådgivningskonsulent
+xx

jeg har slettet firmanavn, da jeg ikke er klar over om jeg må skrive det ind her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder ærligt talt fishy at du skal give en tast selv kode. Det ville jeg aldrig gøre med mindre det var til min revisor som jeg gav revisoradgang - og ikke en tast selv kode, så alle kan se det er denne revisor der logger ind

Nu ved jeg ikke hvad du har lukket og hvorfor du skulle have penge til gode i skat, det ville normalt fungere helt automatisk hvis du har afleveret regnskaber og du ville da let kunne finde en der kunne hjælpe dig med at finde ud af det, for et par tusinde kroner frem for 20% af skatten - som faktisk ikke nødvendigvis er tilladt, af afhængigt af rådgiver typen Kontakt evt Thomas http://tjregnskabsservice.dk/ og hør hvad han lige skal have for at se på det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svendborg
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lukket et selskab ned og mistet anpartsindskudet - er det muligt at få lidt af dette tilbage, ville det da være super.

Men jeg er umiddelbart heller ikke vild med bare at udlevere mine koder - virksomheden som har skrevet til mig er desuden svær at finde noget om på Google

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan trække beløbet fra i aktieindkomst - rubrik 67 på selvangivelsen. Det gør du for det år hvor du gik konkurs eller lukkede selskabet.

Det er lette penge for det pågældende firma at søge potentielle kunder ud i cvr. Men ja rigtig mange glemmer dette fradrag eller aner ikke at det er der.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte

Det er fup og svindel, hvorfor skulle et firma skrive til dig om penge fra SKAT?

Var jeg dig ville jeg anmelde det til SKAT / politiet så du ikke når at bedrage andre.

Fra Svendborg
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak :-)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejdede på et tidspunkt i lidt over 4 år i den "tunge" del af IT-sikkerhedsbranchen og det du er ude for lugter langt væk at social engineering (en form for IT-bedrageri som ikke benytter hacking, men udnytter folks tillid / uvidenhed).

Hvis du giver dem en tast-selvadgang, så giver du dem ikke kan adgang til din skattemappe men også en del andre ting - f.eks. noget så simpelt som dit CPR-nummer og bankkonto oplysninger.

Så hvis du selv mener at du måske har nogle penge til gode, så prøv eventuelt at kontakte en revisor, i stedet for at lægge dine personlige oplysninger i hænderne på nogen der uopfordret har henvendt sig til dig og som du slet ikke ved hvem er.

/Jesper

Fra Svendborg
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

jeg har sendt det til SKAT og deres svar var 

Svar fra SKAT – Modtaget d. 13.11.2017 16:37
Hej

Tak for din e-mail.

Jeg ved ikke om det er et fupfirma. Der er firmaer der hjælper personer der har ejet selskaber med at få "glemte" fradrag for tab på aktier/anparter. Har du haft et tab ved lukning af et selskab, kan du selv anmode om fradrag for dette tab på selvangivelsen. 

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar fra SKAT – Modtaget d. 13.11.2017 16:37
Hej

Tak for din e-mail.

Jeg ved ikke om det er et fupfirma. Der er firmaer der hjælper personer der har ejet selskaber med at få "glemte" fradrag for tab på aktier/anparter. Har du haft et tab ved lukning af et selskab, kan du selv anmode om fradrag for dette tab på selvangivelsen. 
Fra Svendborg
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Henrik - er det, det lukkede selskabs registrede kapital, som jeg skal indberrette i rubrik 67?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)