Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Clickbait ligende funktion i HTML

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Hjorth:
så hvis jeg har forstået det rigtigt, så er google tag manager en funktion der gør det muligt at se, brugerens adfærd, hvor de klikker og hvor langtid de er på en given side? så ved hjælp den funktion, kan jeg selv strikke en kode sammen som gør, det muligt at få betaling afhængig af, hvor mange der klikke på en profil? 

Det var min tanke ja. Jeg ved ikke om det kan gøres med scripts, men du kan i hvert fald bruge analytics til at vise dig antal sidevisninger og meget mere, for at danne dig et overblik over hvor godt den enekelte profil klarer sig.

Frederik Hjorth:
har ingen idé om, hvad PHP er, men det kan jeg lige sætte mig ned og læse på ;) 

PHP er et programmeringssprog som i den her sammenhæng vil give dig mulighed for at gemme og hente data i database. Dataen kan være usynlig for den besøgende (f.eks. du logger tidspunktet de besøger en side på) eller det kan være indhold i din menu, profilbilleder e.lign.

Hvis du vil bygge en side med mange profiler f.eks., så kunne en MySQLi-database og PHP være løsningen.

Med ren HTML ville du skulle oprette og skrive den samme kode hver gang du laver en ny profil.

Indtastes informationen i en database og tildeles et ID, kan du oprette en profilside hvor du bare skal fortælle siden hvilken profil (ID) den skal vise, så henter den selv resten af informationen. Du kan også vise en tilfældig profil. Jeg har lavet den her side for et stykke tid siden, som bruger alle de her teknikker (dog ikke logning af klik). Hvis du kigger i kildekoden kan du se at de samme bider af HTML er gentaget flere gange, men med forskelligt indhold. Det er der jeg brugt PHP, til at hente rækker fra en database og udfylde med information fra de forskellige kolonner.

Jeg håber det giver dig en ide om hvad du kan med PHP.

Start eventuelt med at finde en tutorial som viser dig hvordan du opretter en database med brugere og viser deres profilinformation, det var sådan jeg kom i gang med PHP.

Det her muligvis ikke er "best practice", men det virker for mig og jeg kan finde ud af det :p

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)