Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af VAT på webshop, med salg til hele verden B2C og B2B

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at undersøge hvordan det fungerer med VAT og internationalt salg fra en webshop.
Jeg har fundet denne artikel https://blog.appsignal.com/2014/08/28/handling-vat-with-stripe.html
D
er koger det ned til følgende:

* DK B2C, tilføj 25% moms.
* EU B2C kunde, tilføj 25% moms.
* EU B2B kunde med validt VAT nummer, ingen moms.
* Udenfor EU, ingen moms.

Jeg har 2 spørsgmål.

1. Det mest vigtige, er ovenstående overhovedet korrekt?

2. Kan man gøre det mere simpelt ved f.eks. at sige at alle priser er excl moms, men at alle privatkunder indenfor EU, får en 20% rabat som dermed modregner momsen?, således at de får produktet til samme pris som en kunde i f.eks. USA kan få produktet til?
Det virker umiddelbart mere fair, men er der noget jeg ikke har tænkt på?
- f.eks. må man godt give en rabat til specifikke kunder? Som i dette tilfælde vil være privatkunder i EU.

Jeg er i bund og grund ude efter at gøre det hele så simpelt som muligt, hvorefter jeg på et senere tidspunkt, hvis jeg får et cash flow, kan gøre det på en mere rigtig måde, hvis en sådan overhovedet findes... :)

På forhånd tak!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er da vist ikke noget der hedder VAT nummer eller VAT på dansk? skriv dog dansk.

1) Ja rigtigt.  Du skal dog være opmæksom på følgende:

Sælger du varer for mere end 100.000 euro i et kalenderår, skal du momsregistreres og betale moms i kundens hjemland. Nogle EU-lande har nedsat registreringsgrænsen til 35.000 euro.

3. lande dvs. lande udenfor EU  kan du sælge momsfrit, men det kræver at du er eksportør registreret.

2)

Du vil have priser ekskl. moms og så samtidig give dine EU 20 % rabat - det giver vist ikke mening.

I Danmark skal priserne til forbrugere oplyses inkl. moms så det vil vel formodentlig også være tilfældet for andre EU lande.

Du må gerne give rabat til specifikke kunder.

Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det bliver fremtidige-mig's problem hvis jeg når den grænse.

Tak for hjælpen :)
Der er lidt at arbejde videre med.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)