Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af mobil tlf privat eller i virksomhed ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det bedst at gøre med køb af små ting såsom mobil tlf, når man har en mindre personligejet biks uden momsreg. og arbejder hjemmefra ? Det hele er jo blandet lidt sammen privat og erhverv. Jeg bruger alle redskaber til begge dele.

Jeg har lige købt en ny mobil tlf., men er i tvivl den skal købes som virksomhedskøb eller personlig køb. Ved personlig køb er man bedre sikret ved forbrugerlovgivningen, hvis der skulle være fejl og mangler med dingsen. Men kan man så trække det fra i regnskabet som udgift som køb, når den også bruges til firma ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil der næppe ske noget ved i et PMV Du skal huske du beskattes af 2700 kr (2800 for 2018) så du skal jo gerne have en samlet tlf udgift hvert år på 2800 kr  da du jo ud over skatten stadigt selv betaler telefonen med fradrag og du skal huske, at det vil gælde indtil du kan vise telefonen er gået i stykker eller solgt igen

For mig er det ikke voldsomt ærligt over for sælger generelt at købe til som privatperson hvis de er til fradrag og brug i firma, men med telefon og skat af fri tlf fordi du jo anvender den hjemme, ville jeg ikke være så ked af det
Med computer f.eks ville jeg se det som snyd af sælger hvis du købte for at bruge til firmaet og så stillede dig i køen til B2C service og alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm...jeg forstår ikke helt, hvad du siger...

Altså mener du, at der ikke sker noget ved at bruge telefonen som firmatlf., dvs. fratrække udgift til køb og forbrug i firma, selvom den er købt i ens private navn ? Problemet er jo så bare, at der ikke står firmanavn på købsbilaget.....

Og med hensyn til skat af fri telefon, mener du så, at hvis man først begynder at opgive det som firmaudgift, så skal man gøre det hvert år ? Også selvom ens udgifter efterfølgende år er mindre ? Kan man ikke vælge fra år til år, hvordan man vil opgive det ? Det er vel at sammenligne med, hvis man i firmaet fik stillet en telefon til rådighed i den periode, man var der.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:
Også selvom ens udgifter efterfølgende år er mindre ? Kan man ikke vælge fra år til år, hvordan man vil opgive det ? Det er vel at sammenligne med, hvis man i firmaet fik stillet en telefon til rådighed i den periode, man var der.

Når du har købt en telefon på firmats omkostning så har du skat af fri telefon uanset hvad, indtil du kan dokumentere, at du IKKE har den telefon, enten ved at den er afleveret til butik ved køb af anden eller bevist solgt til 3 part til ærlig pris eller andet. Så snart den er købt er det for hele dens tid indtil du kan påvise den er ude af din rådighed og skat ved jo godt, at der er risiko for snyd med at - UH den er væk den telefon 

Skat af fri telefon er tillæg 2700 / 2800 kr for 2018 uanset hvad du har af omkostninger så du skal ikke købe den i firmaet hvis ikke du i overskuelig fremtid har en udgift på 2800 kr per år. - du kan ikke stoppe året efter uden at bevise hvad der skete med telefonen

Thansen68:
Altså mener du, at der ikke sker noget ved at bruge telefonen som firmatlf., dvs. fratrække udgift til køb og forbrug i firma, selvom den er købt i ens private navn ? Problemet er jo så bare, at der ikke står firmanavn på købsbilaget...
det rigtige er at få firmanavn på - men jeg TROR ikke skat siger noget til det er dit private i et PMV så længe du betaler skat af fri telefon

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ok, ja det dur jo ikke, for jeg er ikke sikker på, hvad jeg har af forbrug og omsætning de næste 5-8 år.

Men hva gør man så, hvis det skal være omvendt ? Altså hvis man køber en telefon privat, som firmaet så har brug af ? Kan man så trække en del af udgiften fra, som slidtage eller hvad ? Det ville jo være rimeligt nok, når man bruger den til firma også.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thansen68:

Nå ok, ja det dur jo ikke, for jeg er ikke sikker på, hvad jeg har af forbrug og omsætning de næste 5-8 år.

Men hva gør man så, hvis det skal være omvendt ? Altså hvis man køber en telefon privat, som firmaet så har brug af ? Kan man så trække en del af udgiften fra, som slidtage eller hvad ? Det ville jo være rimeligt nok, når man bruger den til firma også.

nej - Kan du bevise visse numre du betaler for er rent firma kan du tage det som fradrag men jo ikke hvis du har fri tale, og slitage på telefon - i PMV - Big Smile koncentrer dig om penge ind og ikke så meget på fradrag helt ærligt det vil du komme langt længere med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du dermed, at man ikke skal bruge de lovgivningsmæssige rettigheder man har til at trække sine udgifter fra i sin virksomhed ??? Surprise

Det er der vist ikke nogen, der kan drive forretning på......

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke købe en telefon til dig selv privat der har plads til to simkort. Et arbejdsnummer og et firmanummer. På den måde kan du helt præcis adskille udgifter til firma-abonnement og privat-abonnement.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:

Mener du dermed, at man ikke skal bruge de lovgivningsmæssige rettigheder man har til at trække sine udgifter fra i sin virksomhed ??? Surprise

Det er der vist ikke nogen, der kan drive forretning på......

Jeg er HELT enig med John. Startede også med at bruge min private PC, printer, telefon osv. indtil jeg var kommet godt i gang. Det er spild af tid at tænke så meget i fradrag på ting, som SKAT alligevel vil mene, man også har en privat værdi af.

Sørg for at få en god indtægt først og SÅ kan du gå ud og shoppe de ting, du skal bruge.

Uden indtægter er der alligevel ikke meget gavn af fradrag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Kan du ikke købe en telefon til dig selv privat der har plads til to simkort. Et arbejdsnummer og et firmanummer. På den måde kan du helt præcis adskille udgifter til firma-abonnement og privat-abonnement.

- Kim -

mon ikke det vil koste langt mere med ekstra simkort og telefon med dual sim end at have et abonnement med fri tale, hvor det jo ikke koster at ringe til kunder. Det der kan jeg kun se fordel ved hvis man har mange udenlands opkald fra telefonen og de er firma - men så kan man også se dem på regningen og tage dem betalt hvis man kan bevise det er firmaopkald

For langt de fleste (og specielt med lille PMV) er det bare fri tale og glemme resten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)