Hej Michael,
Om det er for dyrt eller ej, er helt individuelt fra forretning til forretning.
Det du skal gøre er, at du skal kigge på dine data (fx Google Analytics og dine egne udregninger).
Hvis du får 200 kliks, hvor mange af dem konverterer du så til leads? Altså hvad er din konverteringsrate?
Fx lad os sige at du ud af de 200 kliks laver 20 leads. Altså en konverteringsrate på 10%.
Når du så ved det, så spørger du dig selv: Hvor mange leads skal jeg have, før jeg laver en kunde?
Lad os så sige, at du skal bruge 5 leads, for at lave én kunde. Med dine 20 leads, har du derfor ny 4 nye kunder, som du har betalt 5.598 kr. for. Altså 1399 kr. per ny kunde.
Og til slut det vigtigste spørgsmål: Hvad er livstidsværdien af din kunde? Hvis den er højere end 1399 kr. så er de 5.598 kr. godt givet ud, da du så vil tjene de penge hjem igen
Dette er et meget forsimplet eksempel, og der er også mange andre måder du kan regne lignende tal ud på. Jeg skriver det blot for at vise min pointe: Kig på dine data, og se om det giver mening for din forretning at betale 5.598 kr.
Håber mit svar hjælper, og sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.
Med venlig hilsen,
Jacob