Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS Holding - lovpligtig at have erhvervs-konto?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

En lang historie kort. Jeg skal til at stifte et IVS Holding, for at oprette et andet selskab med nogle kollegaer.

Jeg har læst alt hvad Google byder mig (og virk.dk), uden egentlig at få svar på om det er lovpligtig at have en erhvervs-konto til et holdingselskab.
Finder det kun noget dumt at have en bank tilknyttet (grundet de årlige udgifter) hvis holdingselskabets primære funktion er at have andel i et andet selskab. 

Der vil nok gå meget længe før at der vil komme nogen form for indtægt til holdingselskabet (i form af kr./øre), da al overskud kommer til at ligge i driftsselskabet.

Har læst nogle steder på Amino, at hvis der er under 25.000 kr. i omsætning (hvilket der kommer til at være), kan man nøjes med at lave en egen-erklæring i stedet for at have en bankkonto tilknyttet, men det lader til at være lidt delte meninger om det. Hvad har I gjort jer af erfaring?

Venlig hilsen
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er lovpligtig - du må aldrig blande private konti sammen med selskaber - der er vel også en selskabskapital og nogle omkostninger vil jeg tro - f.eks. er arbejdsskadeforsikring også lovpligtig for et holding selv om du bare er ejer da du anses som ansat uanset løn og omsætning. Det er korrekt at du KAN have selskabskapitalen i en kasse, men det er uklogt da du ikke så let kan bevise den faktisk var til stede og bankkonto skal du bruge uanset hvad når det er en helt anden juridisk enhed end dig selv

Du hvis du slet ikke har udgifter og indtægter kunne overleve formentlig, men med risiko for hvis noget går galt, at det kan være sværere at vise du havde kapitalen, og du er så bundet til at undgå indtægter (og møj besvær med udgifter)

Check disse 12 pkt som er lovkrav og som mange misser http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for begge svar.

Jeg kan godt se at jeg må tage en snak med banken ;-)

Og gode 12 pkt. at tage udgangspunkt i John Hannover. 

Ift. forsikring, kan man omgå det ved at oprette holding- og driftselskab samtidig, så forsikringene i driftselskabet dækker hele kæden ned? 

Venlig hilsen
Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ll89:

Tak for begge svar.

Jeg kan godt se at jeg må tage en snak med banken ;-)

Og gode 12 pkt. at tage udgangspunkt i John Hannover. 

Ift. forsikring, kan man omgå det ved at oprette holding- og driftselskab samtidig, så forsikringene i driftselskabet dækker hele kæden ned? 

Venlig hilsen
Lars

ja det går ofte - Der det kan drille er hvis der er forskellige ejere indblandet. Er det samme i holding og drift går det næsten altid, er det EN i holding og måske flere andre sammen i drift med hver sit holding kan det være lidt mere besværligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)