Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsinberetning af køb af anparter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Håber i kan vejlede.
Jeg har fornylig oprettet et IVS, hvorigennem jeg har købt en række anparter i et dansk selskab.

I selskabet jeg har købt mig ind i, er alt papirarbejdet lavet og jeg fremgår nu som medejer af ejeraftalen og har alle dokumenter med underskrifter etc.

Men hvor og hvordan skal jeg indberette dette ejerskab i min egen virksomhed? Jeg regner med, at man skal bogføre noget på virk.dk ?
Pt. er eneste sted man kan se, at mit IVS ejer noget er, hvis man får fingre i den omtalte ejeraftale. Det fremgår ikke noget sted af min virk profil.

Kan i guide?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det selskab som du har købt anparter hos skal indberette det hos virk.dk

Mere er der ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

DonCorleone:
Jeg har fornylig oprettet et IVS, hvorigennem jeg har købt en række anparter i et dansk selskab.
start med at sætte flueben i disse 12 punkter så du ikke som mange nye IVS ender i bøvl http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

Det er det selskab du har købt anparter i som skal notere dig blandt både legale og reele ejer i virk.dk og i deres egen aktiebog der skal ligge på deres adresse. Har du mere end 50% skal du inden en måned selv registrere sambeskatning for dit selskab der jo optræder som holding for det nye selskab

I dit kommende regnskab vil det kunne fremgå at det står som ejer af xxx IVS osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)