Mit spørgsmål går på hvordan bogfører jeg korrekt køb af varer, som jeg har betalt med mit MasterCard Cash? Kortet hæver direkte på firmaets driftskonto og fungerer i alle henseender ligesom et dankort, der er ingen kredit på kortet og pengene bliver hævet et par dage efter købet, en gang imellem hæves pengene samme dag.
Men netop det at pengene bliver sjældent hævet samme dag, som den dato der står på min kvittering/faktura, gør mig lidt forvirret. Fordi hvilken type bilag skal jeg bruge i e-conomic til for eksempel indkøb af nyt kontor inventar i IKEA, betalt med mit firma MasterCard Cash og hvilken dato skal jeg bogføre købet under? Varen er købt 11. november men pengene bliver først hævet i banken den 14. november.
dit master er uden kredit og i dit fald - så vent med at bogføre til pengene vises i bank - ellers skal du have en master konto for de 3 dage det kan tage, og det er unødvendigt - helt modsat alm master med lang kredit
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Helt generelt må du gerne bogføre på betalingsdatoen, hvis du synes, at det er nemmest, DOG IKKE, hvis datoen derved kommer ind i næste momsperiode, herunder næste regnskabsår. Jeg bruger fast dette princip, hvorved jeg også har datoen for alle mine posteringer, direkte fra udtræk fra banken.