Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke regler/lov er gældende?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går og barsler med en helt fantastisk idé (synes man jo altid selv) i den forbindelse har jeg dog et par ting i forhold til lovgivning jeg er lidt i tvivl om.

Ideen går bl.a. ud på at folk skal kunne udføre forskellige opgaver, som andre udbyder. Den der udbyder opgaven, betaler nogen penge ind til mig, og dem der udfører opgaven, kan derefter få penge udbetalt. Jeg beholder en lille del af det til drift osv.

Hvad vil der være af regler at tage højde for i sådan en scenarie?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit spørgsmål er meget bredt, men i den mere tekniske opstilling; er du arbejdsgiver eller blot formidler. Hvis du tager status som arbejdsgiver, vil du være ansvarlig for lønudbetaling, skattebetaling og kan blive erstatningsansvarlig for de "ansattes" culpøse skadevoldende.

Hvis du blot er formidler, vil du i første omgang nok mest skulle have fokus på markedsføringsloven og din egen skatteindbetaling.

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager den brede formulering, skal nok give lyd når jeg er kommet længere i processen. :) 

Jeg vil blot være formidler - ikke arbejdsgiver. Hvad i markedsføringsloven skal jeg kigge på?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

At din markedsføring er lovlig. Det er såmænd ikke andet, men det kan jo godt være svært lige i starten :)

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså - hvis nu en person A bestiller en opgave til 100 kr. Det kunne f.eks. være at en tekst skal rettes igennem for fejl. Pengene indbetales til mig.

Person B udfører opgaven, og sender teksten til person A. Person A godkender, og nu udbetaler jeg så person B de 90 kr.

De sidste 10 kr. beholder jeg i administrationsomkostninger.

Hvordan skal det så bogføres? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

A bestiller den hos dig og betaler dig - indtægt 100 kr (og måske faktura 100 kr + moms 25 = 125 mere du ikke glemmer momsen) - Du betaler B 90 kr i honorar som du skal indberette til skat og det er så en udgift for dig. Har B eget CVR kan B sende regning med moms til dig og så er der ikke indberetning - så klarer B det selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm måske er det derfor der ikke findes ret meget af den slags herhjemme? Det lyder til at være et administrativt mareridt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

sleeepy:

Hmm måske er det derfor der ikke findes ret meget af den slags herhjemme? Det lyder til at være et administrativt mareridt.

Og omvendt ville vi formentlig se en stigning i sort arbejde. 

Hvis du laver konstruktionen således, at du blot formidler arbejdet til en person, uden at det er dig der modtager betalingen for arbejdet, der herefter betaler et afkast eller gebyr til dig, vil du slippe for at skulle indberette på dennes vegne. 

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm ja det kunne være noget med at det koster et fee at acceptere opgaven, og derefter betaler kunden direkte til den der udfører opgaven.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

sleeepy:

Hmm ja det kunne være noget med at det koster et fee at acceptere opgaven, og derefter betaler kunden direkte til den der udfører opgaven.

Så er spørgsmålet, hvad der adskiller dig fra https://www.3byggetilbud.dk/ og lignende portaler. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)