Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms kontrol er et helvede

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften aminoer

 Jeg er blevet udtaget til kontrol ved SKAT som selvfølgelig er helt fint. Jeg blev ringet op i dag af en medarbejder fra SKAT, som spørger om jeg har mulighed for at komme forbi mandag, så vi kan gennemgå regnskabet sammen? Er det normal procedure ved SKAT nu? Jeg fortæller medarbejderen at jeg er booket helt ind i næste uge, som så fortæller mig at det kan også sagtens vente, til at jeg får tid??!

 Det skal siges, at fristen for over 3 uger er gået og det er et revideret regnskab som er tilsendt.... Andre som har oplevet lignende?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad vil du bruge det til? Du er udtaget til kontrol - du har fået OK for at det udsættes så det passer dig. Hvad vil du med hvad andre har prøvet. Du skal da bare finde tiden til det med den udsættelse og er det korrekt og revideret så tag dog revisor med evt  så er det jo let

vh  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det normalt at SKAT indkalder en til samtale? Normalt plejer man da blot at sende regnskabet med posten eller elektronisk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Aksel.Tm:

Men er det normalt at SKAT indkalder en til samtale? Normalt plejer man da blot at sende regnskabet med posten eller elektronisk?

normalt hvis man udtages til kontrol - uanset det er grundet en mistanke ud fra et eller andet eller ren lotteri udtrækning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I disse tider turde jeg ikke at sende bilagsmateriale med posten.
Hvis alle dine bilag er elektroniske er det naturligvis nemmere.

Mød op med bilag, momsafstemninger, og udskrifter fra bogholderisystemet (kontoudtog og saldobalancer primo og ultimo).

Jeg synes det er fint at SKAT vil mødes, så man kan se på det sammen. Der er jo relativt få typer bilag der skal behandles specielt momsmæssigt, så de vil hurtigt kunne se om nogle stikprøver ser ud til at være behandlet korrekt.

Hvis det grundlæggende ser fint ud er det nok hurtigt klaret.
Nogle få, små svipsere går nok, og skal nok bare efterangives og betales.
Hvis der er større fejl bliver det en tungere sag, og så vil de måske også se tidligere år.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Eller også kasserer de bare dit regnskab og sender dig en kæmpe regning - De mangler jo stadigvæk nogle milliarder at få indhentet.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Lad for guds skyld din revisor tage dette. Skat har ingen respekt for iværksættere og små selvstændige. Hvis du kommer i fingrene på typer som Kasi har været igennem vridemaskinen med i skat, så kan de gøre dit liv så surt og de får deres faste hyre hver måned for det.

Jeg taler af erfaring, har også kørt sag mod skat og vundet og brugt store personlige resourcer og økonomi på at få ret over perfide skattemedarbejdere.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, min oplevelse var at jeg blev ringet op kl. 17 om eftermiddagen og fik at vide, at en medarbejder ville komme på besøg næste morgen kl. 8!! Jeg kontaktede i vild panik min revisor, for jeg var ny dengang og vidste ikke, hvad jeg kunne blive spurgt om.

Min revisor mødte op - nærmest for at stå mig bi. Men medarbejderen fra Skat fandt IKKE en ting at sætte en finger på.

Selv her 14 år efter tænker jeg engang i mellem på, hvad det mon gik ud på...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv her 14 år efter tænker jeg engang i mellem på, hvad det mon gik ud på..."

Vel Wink


TILLID TILLID TILLID Wink Yes

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
TILLID TILLID TILLID Wink Yes

Ja, vi bor i et lille lokalsamfund, så der var måske nogen, der gerne ville se, hvad jeg havde gang i...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)