Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej kørselsgodtgørelse ansat/medejer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Er det kun muligt at trække kørsel i privat bil i virksomheden fra i ens regnskab? Eller kan det gøres under skat?
Jeg snakker om de 3,7 kr per km, ikke befordringsfradrag.

Normalt har jeg trukket det fra i min virksomhed, men er så kommet ind i mine forældres virksomhed. For at gøre det nemt havde jeg tænkt mig at skrive det på min forskudsopgørelse, men er det overhovedet muligt? Eller skal det ind i regnskabet?

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller er det rubrik 425 at der skal opgives kørselsfradrag? 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Egon:

Hej
Er det kun muligt at trække kørsel i privat bil i virksomheden fra i ens regnskab? Eller kan det gøres under skat?
Jeg snakker om de 3,7 kr per km, ikke befordringsfradrag.

Normalt har jeg trukket det fra i min virksomhed, men er så kommet ind i mine forældres virksomhed. For at gøre det nemt havde jeg tænkt mig at skrive det på min forskudsopgørelse, men er det overhovedet muligt? Eller skal det ind i regnskabet?

Først og fremmest skal kørselsgodtgørelse ikke på forskudsopgørelsen, ej heller på selvangivelsen.

 

Hvis du er ansat (altså får løn) i dine forældres virksomhed, så kan du lige som alle andre ansatte i virksomheden udfylde en kørebog over de kilometer du kører i din private bil i virksomhedens tjeneste. 

Derfra kan du få udbetalt kørselsgodtgørelse sammen med din ordinære løn (ligesom alle andre ansatte)

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu kommet ind og købt en del af virksomheden. Men da mine forældre syntes at have det lidt tricky med det regnskab, så tænkte jeg at fikse den del selv. Har nu snakket med vores revisor, og jeg sender mine kørselsoplysninger videre til hende, så putter hun dem i regnskabet og sørger for mig :)

Men som du selv siger, så kan det altså ikke gøres over forskudopgørelsen, som jeg troede.

Tak

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)