Hej. Min målgruppe er jurastuderende i alderen 18-35. På forhånd tak. |
Hjælp til Facebook annoncering!
Hej Kasper. Du kan gå ind i business manager og oprette en målgruppe som er mere præcis som gerne skulle få din pris til at falde. ¨ Ellers kontakt mig på jonas@bl-group.dk God vind. Mvh Jonas :) |
Hej Kasper Der er flere grunde til, at din annonce giver dyre resultater. 1) Du har ikke nok data på målgrupppen Af billedet kan jeg se, at du kun har haft 1 opslagsinteraktion. Det er langt fra nok til at kunne konkludere noget ud fra. Som tommelfingerregel skal du enten have 8000 eksponeringer, en relevansscore eller 50-100 ugentlige "resultater" (interaktioner i dit tilfælde), for at du kan konkludere hvorvidt det er dyrt eller ej. 2) Du optimerer for en forkert handling Hvad indeholder annoncen og hvad vil du gerne have målgruppen til at gøre? Hvis de skal like, kommentere og dele opslaget, så er det en fin målsætning. Men hvis målet nu er at få dem ind på en hjemmeside f.eks., så er det ikke en optimal målsætning. ... og hvis det er for at få likes, kommentarer og delinger af opslaget, hvad er formålet med det så? Hvis det nu er konkurrence, så ville det også være en god idé at overveje hvordan du får mest muligt ud af de leads, som opslaget genererer. Det kunne f.eks. være med en Messenger chatbot eller Facebook lead ads. Send mig en besked hvis du vil have mere hjælp :) |
Hej Lasse. |
Så skal du bruge kampagnemålsætning "Trafik" og optimere for klik. Har du installeret din Facebook Pixel på dit website? Det er slet ikke sikkert, at din målgruppe er forkert. Jeg skrev blot, at du ikke kan vide hvorvidt annoncen er god eller dårlig ud fra de data du har nu :) |
Allerede der blev jeg lidt klogere. |
Det var godt! :) Det er vigtigt med den rigtige målsætning, fordi det fortæller Facebook hvilke personer algoritmen skal lede efter. Hvis du optimerer for interaktion, så finder den personer i målgruppen, der vil interagere med dit opslag. Hvis du optimerer for klik, så finder den personer i målgruppen, der vil klikke på dit opslag. Du er nu sikkert fristet til, at optimere for konverteringer specifikt den der hedder "køb". Det kan du dog formentlig ikke helt endnu. Det kræver nemlig, at Facebook har nok data på de personer, der tidligere har købt hos dig, for at den kan finde lignende personer i din målgruppe. Derfor må du starte med en målsætning der ligger højere i din "funnel", indtil du har data nok at arbejde med. Jeg håber det var brugbart. |