Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man patentser en app ide?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 9
Fra  Bygaden Vin og Tobak ApS Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skal igang med en super god ide til en app, men må indrømme at der ligger meget arbejde i det da jeg vil prøve at gøre det hele selv. 

Så derfor tænkte jeg, at der er nok en masse kloge hoveder herinde der ved mere om det end jeg gør. 

Mit spørsmål er så om man kan få et patent på sin ide til en app så andre ikke går ind og efterligner den på samme måde.

nogle gode forslag? 😉

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bedste ide, ligesom tilsvarende tråde herinde tidligere er at realisere din ide og stoppe bekymringerne om efterligninger. (Og nej, du kan ikke patentere en ide så der ikke kan laves efterligninger.)

Hvis du er først på markedet er du allerede foran. Herefter handler det om at fastholde og skabe yderligere værdi for at holde dig foran eventuelle konkurrenter. Derudover mener jeg at konkurrence er sundt. Hvorfor skal kunderne nøjes med et middelmådigt produkt fordi du har “patenteret en ide” som en konkurrent kunne have brugt til at skabe mere værdi for kunderne?

En god ide er intet værd hvis den ikke bliver realiseret, og alt for mange ideer ender med ikke at blive realiseret på grund af frygt for at ideen bliver “stjålet”.

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille.

Det at patentere noget, er utroligt tidskrævende. Jeg har selv, sammen med en partner, et dansk patent, og et indisk på vej... det trak virkelig tænder ud (også økonomisk, med mindre man er haj til at lave patentansøgninger...)

Et patent skal have en nyhedsværdi og være noget forholdsvist atomart - ellers vil der være tale om flere patenter... jeg mener ikke, at du kan patentere en app som helhed - men du kan patentere en ny måde at gøre noget på.

F. eks. har vi fået patenteret en måde, at indeksere og fordele billede-filer ud fra geo-tags. Det er kun en lille del af vores system, men det eneste som reelt var 'nyt' på markedet.

Jeg håber det gav svar på dit spørgsmål - ellers siger du bare til.

/Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille:
Mit spørsmål er så om man kan få et patent på sin ide til en app så andre ikke går ind og efterligner den på samme måde.

kort og godt nej. Patent er noget man kan få for teknikske løsninger som udgangspunkt . af nyhedsværdi og og og  men ikke på en ide.

Så snart andre ser den i praksis kan den eftergøres i princip, så det er om at være først ude og aktiv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille,

Jeg har netop fået udviklet en app til mit firma, og havde samme tanker som dig, da jeg gik ind i projektet. 

Vi registrerede vores design hos https://desdoc.dkpto.dk/ - her får du en beskyttede af dit design som blot koster 625 kr ex moms.

I forbindelse med færdiggørelse af app'en var jeg i dialog med Patent og Varemærkestyrelsen og som de andre her i debatten nævner, kan du ikke registrere din ide hos Patent og Varemærkestyrelsen. I så fald skal du prøve at patentere kodningen bag app'en.

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 9
Fra  Bygaden Vin og Tobak ApS Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg har udforsket nogle forskellige sider også herinde, og jeg takker for jeres opmærksomhed og råd. God jul 😃😉

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 9
Fra  Bygaden Vin og Tobak ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak den er taget op til eftertanke. 

Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 9
Fra  Bygaden Vin og Tobak ApS Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Tilmeldt 30. Jan 18
Indlæg ialt: 26
Fra  Forex Courses Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vil altid være nogen som laver en kopi, også selv om du har et patent.

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener godt du kan tage patent på kodningen til din app.
men det dyrt og mange retssager, hvis nogle skulle kopiere dit koncept, skal du kunne bevise de har brugt din kode.

Den tid du bruger på spekulation og retssag er den tid de bruger på at udvikle og overhale dig...
test din app 100% så launch den. markedsfør dig hårdt. og wupti hvis din app har det folk ønsker så kører det med downloads

hvis ikke så kig hvor det går galt i din analytics.

Haderslev Esport - Nextlevel Gaming

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)