Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura med EU-moms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet noget web for en kunde i tyskland. Er det en ydelse eller et produkt.

Hvad skal jeg gøre med momsen. Skal sende kunden en faktura uden moms, og kommer jeg så til at betale momsen skal SKAT?

/Linda 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

det er en ydelse (en vare kan du røre ved og komme i lommen) Er du momsregistreret skal du kontrollere om din kunde også er det og gemme kopi af kontrollen - og så skal du fakturere uden moms med reverse charge og momsindberette på kundens momsnummer OG i momsrubrik B som jeg lige husker det

Er kunden ikke momsregistreret skal du være momsregistreret i Tyskland for salget af den elektroniske ydelser - det kan du blive i skat.dk under onestop shop og så skal det faktureres med tysk moms og indberettes i det system

Og så lige JA - alt du fakturerer med moms skal du jo aflevere momsen til skat - og momsen er IKKE del af dit driftsresultat. Overvej en online bogholder så du ikke pludseligt står med fejl og bøvl

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om en ydelse, da det ikke er nogen fysisk vare.

Såfremt det er til en tysk virksomhed, så skal sende en faktura med EU-moms, altså skal der ikke være moms på din faktura, men du skal indberette dit salg til SKAT i rubrikken: "Rubrik B - ydelser. Værdien af visse ydelsessalg uden moms til andre EU-lande. Udfyldes rubrik B-ydelser, skal du indberette kundeoplysningerne i Listesystemet. *".

I de fleste online regnskabsprogrammer, er det noget som den selv sørge for at få med på din momsangivelse. Hos Dinero, hvor jeg arbejder har vi også lavet en guide omkring det her: https://dinero.dk/support/handel-med-udlandet-hvordan-saelger-jeg-et-produkt-til-udlandet/

Mvh Lasse

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for svar :-)

Har et par spørgsmål mere, hvis i har tålmodighed til at svare.

Hvad hvis jeg køber ydelser/produkter i EU, hvad med moms og bogføring af dette?

Jeg har også købt noget på fiverr.com, hvordan skal det bogføres?

/Linda

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindajensen:
Hvad hvis jeg køber ydelser/produkter i EU, hvad med moms og bogføring af dette?

Hvis du afhenter, skal der påføres landets momssats. Ellers kommer din leverandører til at hænge på den.

Lande inden for EU

Salg til virksomheder

Hvis du sælger varer til en anden virksomhed, som skal sendes til et andet EU-land, skal du ikke opkræve momshvis kunden har et gyldigt momsnummer.

Du kan stadig fratrække den moms, du selv har betalt af udgifter i direkte forbindelse med salget (varer og tjenesteydelser).

Hvis kunden ikke har et gyldigt momsnummer, skal du normalt opkræve den momssats, der gælder i dit eget land.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindajensen:

1000 tak for svar :-)

Har et par spørgsmål mere, hvis i har tålmodighed til at svare.

Hvad hvis jeg køber ydelser/produkter i EU, hvad med moms og bogføring af dette?

Jeg har også købt noget på fiverr.com, hvordan skal det bogføres?

/Linda

så giver du dem dit moms nummer og de sælger til dig med reverse charge = uden moms - og du bogfører som erhvervelsesmoms ydelser for ydelserne og varer for varene (hver sin konto) Det er 25% af den samlede pris under erhvervelsesmoms der ligger i gruppen salgsmoms, og hvis du køber til momspligtig aktivitet så lægger du helt samme beløb direkte på købsmoms

Langt de fleste regnskabsprogrammer har konti til køb af ydelser og vare hver for sig, og i EU og uden for EU hver for sig.

Købe af varer uden for EU er vanskeligere, for godt nok er det stadigt de 25% MEN her vil din udregning generelt ikke stemme med det som står op tolds papirer til dig og der SKAL du rette importmomsen til det korrekt, efter tolds tal, inden hver indberetning

Fiver bogføres på den konto det hører til - hvis EU så en EU konto og hvis det er udenfor (som jeg husker det) på uden for EU, ydelse eller vare


Roder du meget med det her og er i tvivl, så find en online bogholder som ikke er dyr, så du ikke står med håret i postkassen

Læs også om importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen :-)

/Linda

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)