Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning mobiltelefon uden abonnement

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg udvikler mobil app’s og underviser i Android programmering. 

De første gange jeg har været ude har jeg brugt min privattelefon til at vise app’s fra, men det er ikke optimalt. Jeg vil derfor gerne købe en ny telefon til demonstration af de app’s jeg arbejder med. Der skal ikke være abonnement eller sim kort i telefonerne, da jeg bare skal bruge wifi.

Jeg har allerede et meget fordelagtig abonnement igennem mit primære job som gymnasielærer, hvor den månedlige pris er mindre en beskatningen af fri telefon.

Så mit spørgsmål er om jeg vil blive beskattet af fri telefon, selvom jeg ikke skal bruge telefon til at ringe fra og den eneste udgift jeg vil have er anskaffelsen af telefonen? Og hvad hvis jeg skal anskaffe et mindre klassesæt af måske 5 telefoner.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Skats udgangspunkt er at det er rådigheden som giver skat - og det er jo ikke til at se om du har flyttet et simkort til den eller ikke  - så reglen er, at rådighed giver skat- så køber den du privat og har den med hjem, så må du forvente at skulle betale skat af fri telefon (hvorefter  du så kan lade firma betale det hele) begge telefoner http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

Tidl har jeg hørt nogle slippe ved at vise de havde flere men ordlyden er skærpet til det meget klare du ser i mit link

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at købe tablets uden simkort-indgang?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Johns svar tager udgangspunkt i en hovedregel. Der har tidligere været afgørelser fra SKAT, hvor udviklere af apps ikke har været underlagt beskatning af telefoner, som de har brugt til udvikling, test, demo mv.

Svaret på dit spørgsmål er ikke sort eller hvidt. Men bero på en konkret vurdering.

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John - Interessant blog!

Omkring moms - vil jeg kunne trække 100% fra, da telefonen kun bruges til kurser? Har som sagt en anden telefon som bruges til telefoni.

Tablets er en mulighed. Fin ide.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - hvis du har en anden telefon du bruger privat og kun bruger den nye til kurser så vil du kunne trække helt momsen fra. Det er kun hvor det er den eneste mobil at skat tillader sig at gå ud fra du nok bruger den privat. Det samme med tablet - er det eneste vil skat momsmæssigt let formode der er et privat brug - men har du en privat og køber ny til kursus, så ville jeg trække fuld moms fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)