Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg - makker hæver penge mod aftale

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg driver dagligt sammen med min partner et firma som går ganske udmærket. Min partner/ven går i 3.g og jeg er på mit første sabbatår.

Til tider har min partner ikke nok penge til at komme igennem hele måneden og han betaler derfor med erhvervskontoen. Vi ejer begge 50% af firmaet og har begge adgang til netbanken. Jeg har oven i købet prøvet at konfrontere ham med det, uden held.

Det begynder at irriterer mig at han trækker penge uden at jeg er i orden med det, både på det etiske niveau ligeså på det økonomiske.

Mit spørgsmål er derfor: er der noget juridisk jeg kan påpege overfor ham som forhåbentligt giver ham en øjenåbner og kan få ham til at stoppe.

(det er mit første indlæg og er ikke så god til titler)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke hvad firmaet er men hvis det er et selskab, IVS eller ApS så er det rivende galt hvis han bruger erhvervskontoen privat, for der må ejerne aldrig bare hæve penge uden det sker med skatteindberetning som udgangspunkt
I I/S er det ikke et skatteproblem men du kan regne med, at hvis det går galt, så er det DIG der skal betale alle kreditorer som jo kan hente alt hos den af jer to ejere det lettest af få penge fra, og vennen lyder ikke til at have nogen

Du skal få det stoppet omgående og ellers lukke det firma for man kan ikke drive noget som med en man ikke kan lave aftaler med, om at holde fingrene fra fælleskassen

Er det et IVS så få det lukket inden det går galt med ham som makker - og efter min mening samme for I/S - enten stopper han 100% NU og udligner alt eller luk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Indrag det kort med det samme! Det der strider imod alle love og regler, sig han kan bede om at få udbetalt løn og så er det dig der styre alt med økonomien, man har hørt det der en million gange, den ene partner tømmer kontoen for og den anden partner sidder tilbage med med alle regningerne.

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest glemte jeg selvfølgelig at skrive det er et IVS samt mange tak for svar!

Når det er sagt. Er det muligt at gøre så jeg har eneret til kontoen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

a.a:

Først og fremmest glemte jeg selvfølgelig at skrive det er et IVS samt mange tak for svar!

Når det er sagt. Er det muligt at gøre så jeg har eneret til kontoen?

det afhænger af vedtægter og tegningsret og kræver sikkert makkers medvirken og måske ændring af vedtægter- men så klar ja

I et IVS vil I få masser af problemer da det er totalt ulovligt at ejer bare hæver privat fra firmakonto uden samtidig lønindberetning og skat. Du kan meget let få en revisor till at forklare din makker problemet  men I står sikkert uden ejeraftale og så kan du ikke en gang bare komme ud eller lukke det, så længe makker blivet ved. Så kan du hvis han ikke vil stoppe omg gå til skat og forklare du ikke kan styre din makker som hæver privat hver måned på erhvervskontoen, så tager de fat og så kan selskabet sikkert lukkes, da makker så nok også mister lysten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)