Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af privat bil gennem CVR

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et indtil videre ret inaktivt PMV som jeg påtænker at bruge til at lave flåderabat-finten med ved køb af ny privat bil.
Skoda giver ekstra rabat hvis bilen indregistreres til et CVR-nummer. Der er tale om spritny bil så der er ikke noget med frafald af garanti mm.
Mit spørgsmål er:
- kan det overhovedet lade sig gøre gennem et PMV eller skal jeg momsregistreres?
- Kan jeg købe bilen og sælge videre samme dag til mig selv og dermed slippe for beskatning ved privat brug?
- hvad kræves der rent regnskabsteknisk - er det blot ovenstående transaktion der skal konteres?
- Er der faldgruber ift Moms, skat mm jeg skal have for øje?

På forhånd mange tak.
Mvh Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke have en hvidpladebil i PMV og heller ikke i enkeltmands uden du bruger VSO som har omkostninger

Du kan ikke bare købe den i firma og sælge videre uden du i alle fald har mistet forbruger garantien

glem det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Garanti er ikke er issue da der er fabriksgaranti og den ryger ikke.
Hvilke omkostninger har VSO?

Jeg ved at der er mange der bruger denne finte så det må kunne lade sig gøre :-)

Tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo du kan ved ikke hvor John har det fra, og ved ikke hvad flåderbat finten er.

Du må ikke bruge virksomhedsordningen. Du udgiftsføre alle udgifter på bilen i regnskabet incl moms, når året er slut indtægtsfører du den private del hvor du har kørt privat.

Du an godt sælge videre samme dag men så kommer der jo en indtægt, da du jo nok sælger dyre end du har købt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:
Jo du kan ved ikke hvor John har det fra, og ved ikke hvad flåderbat finten er.
hvad er det du godt kan KAH - Købe hvidplade bil i personlig virksomhed eller hvad?? (en hvidpladebil kan vel under alle omstændigheder ikke indgå i personlig virksomhedI

Og den med udgiftsføre alle omk på bilen i regnskabet incl moms? (og så i momsfrit PMV)  Hvidpladebil og personlig virksomhed?? Og når året er gået - indtægtsføre den private denlhvor du har kørt privat (i hvidplade bil i PMV?????) 

kah:
Du udgiftsføre alle udgifter på bilen i regnskabet incl moms, når året er slut indtægtsfører du den private del hvor du har kørt privat.

Sælge videre er nok det nemmeste da man bare bruger samme pris og med moms som man ikke kan i PMV  men alt det andet - i et PMV er jeg ikke med i.

Jeg tør så ikke sige om det er muligt at købe den uden at lade den indgå i virksomheden - ved at sælge den samme time videre - uden momsfradraget i et PMV men prisen er vel over 50000 kr og så skal man jo momsregistreres inden? I så fald momsregistrere noget der ikke er aktiv drift i - alene for bilen ind og ud . Meget tvivlsomt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I bund og grund kan det jo fra sælgers side sammenlignes med at de giver rødhårede højere rabat end mørkhårede. Der er som sådan ikke noget snyd i det. Jeg tager bare rød paryk på i købsøjeblikket og smider den på vej ud af butikken. Det er alene er spørgsmål om konsekvenserne af den finte og hvordan parykken laves.
Sælger er ligeglad når bilen har forladt butikken så jeg kan herefter gøre, hvad jeg vil. Den bliver betalt med eget dankort og indregistreret til mit CVR. Hvad hvis jeg straks kører på Motorkontoret og omregistrerer fra virksomhed til mig selv, vil den så stadig give knas i regnskabet?
Tæller reglen om de max 50K også når det gælder køb af inventar, biler mm til virksomheden når det ikke er handel med biler der er virksomhedens formål?

Tak for input. Uanset hvad det ender med synes jeg at det er interessant at få afdækket, hvad der er muligt.

Mvh Peter


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis din personlige virksomhed ved den kommer over 50 t i omsætning på enhver 12 mdr periode skal den inden momsregistreres Salg af en bil er momspligtig aktivitet så er det over 50 t skal du kunne trække købsmoms fra og lægge moms på salget igen - men om det så tæller som OK for momsregistrering at eneste erhvervsmæssige aktivitet er bil finten - må jeg sige ?? til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt have et PMV og have en omsætning på feks 200.000, firmaer der er moms fritaget men har brug for et cvr nr opretter et PMV.

Læs punkt 5.1 om hvidpladebiler, læs det hele.

Personbiler (hvidpladebiler) - Beierholm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Man kan godt have et PMV og have en omsætning på feks 200.000, firmaer der er moms fritaget men har brug for et cvr nr opretter et PMV.

hvis man omsætter 200.000 har man ikke PMV altså - hold nu op Big Smile- Man har enkeltmands - og uden moms hvis det er momsfri aktivitet - og så formentlig med lønsumsregistrering - men trådstarter har jo ikke en momsfri aktivitet overhovedet - så det er jo helt ved siden af skiven at ville handle bil med moms til langt over 50.000 kr i et PMV


Man vil være enten moms eller lønsumspligtig mm og man kan ikke sælge sig selv en hvidpladebil til over 50.000 kr i et PMV da det er momspligtig omsætning. Beierholm omtaler som jeg ser det da heller ikke at eje hvidpladebil i enkeltmands - da man der ejer den privat og har fradrag for erhvervskørsel - men først og fremmest:

Da det drejer sig om en hvidpladebil - med moms og til- som jeg forstår det - klart over 50.000 kr - så kan man IKKE sælge den fra PMV til sig selv uden moms OG - jeg tror ikke - når det som beskrevet er PMV uden moms - at det nødvendigvis går, at momsregistrere sig ALENE med det formål, at købe bil, trække moms fra og sælge til sig selv med moms - men det er måske nok muligt - er bare ikke ret overbevist om det er god løsning hvis man har et PMV som man selv beskriver som rimeligt uden aktivitet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)