Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må IVS betale for coach / mentor forløb og må det trækkes fra?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

swenedo:

Ok, så lad sige at kurset ikke må trækkes fra fordi det giver kompetencer jeg ikke besidder idag. Må virksomheden stadigvæk betale kurset??

Eller er vi så ude i at jeg modtager en gode som jeg privat skal betale skat for?
Lidt ligesom at jeg skal betale multimedieskat hvis virksomheden køber en mobil til mig som jeg også bruger privat.

Det afhænger af kursusbeskrivelsen.

Tænk på Højesteretssagen med Arbejdernes Landsbank (AL).

Der var næppe tale om at topdirektøren fik en privat-sfære-fordel ud af at deltage i møder om køb af dele af Roskilde Bank.

Derfor kunne AL betale omkostningerne, uden at selv få skattefradrag, og uden at direktøren blev beskattet af det.

Hvis kurset derimod rettede sig mod at forbedre golf-kompetencerne, med henblik på at bedre kunne føre dialoger om at erhverve dele af Roskilde Bank, så ville det nok smage mere af privat-sfære, og dermed kunne udløse beskatning af fordelen ved opgørelse af direktørens skattepligtige indkomst.

Ud fra det du til nu har skrevet om kurset, så lyder det meget erhvervsrettet og meget lidt privat-sfære-agtigt. I så fald må virksomheden gerne betale uden at du bliver personligt beskattet. Størrelsen af udgiften til kurset skal dog kunne forsvares i forhold til de indtjeningsmæssige muligheder der kan være af kurset. Det er i de fleste tilfælde sjældent et problem.

Tilmeldt 29. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu efterspurgt en skriftlig kursusbeskrivelse som jeg lige vil få en revisor at kigge igennem. Giver måske også Skat et opkald. 

Jeg synes også at kurset er meget lidt privat-sfære-agtigt. Men på den anden side så tager jeg ikke kurset for at vedligeholde mine programmeringsevner, men for at blive dygtigere til at drive virksomhed som også er mit job som "direktør" i min startup :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:
Ud fra det du til nu har skrevet om kurset, så lyder det meget erhvervsrettet og meget lidt privat-sfære-agtigt. I så fald må virksomheden gerne betale uden at du bliver personligt beskattet.
  ikke enig. Det kan sagtens være erhvervsrettet men kursus med henblik på at udvide og ikke for at genopfriske viden  som i eksemplet med frisør fradrag for kursus i hårfarvning men ikke i neglemanicure som er ny side der tilføres - eller at en elektriker ikke kan trække installatør uddannelse fra. En ny handels uddannelse ville heller ikke give fradrag for ejer i IVS alene

Det er slet ikke umuligt det her er fradrag - mangler bare mere viden om hvad det der mentor kursus er - Hvis det er en type ny uddannelse og kursus der ikke ligger i det eksisterende forretningsomfang - er der ikke fradrag, uanset det er erhvervsmæssig - når ejer tildeler sig selv det. (ikke i tvivl om fradrag hvis det var en ansat man sendte ud på det som krav fra virksomheden)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:
Tænk på Højesteretssagen med Arbejdernes Landsbank (AL).

Som så ikke er et godt eksempel i lyset at at der er fremsat lovforslag om ændring af dette med tilbagevirkende kraft.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)