Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

partner / hjælp søges til export

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et problem som jeg håber der kunne være nogle her der kan hjælpe med.

I et relativt nyt dansk firma handler vi med elektronik produkter, edb, underholdning osv.

Vi har nogle ret gode kontakter, aftaler, leverandører, kunder osv og deraf gode salg, men her kommer problemerne så med.

De handler til almindelige danske virksomheder går fint, men vi får flere og flere forespørgsler og ordre vi desværre ikke kan opfylde da vi ikke har råd til at betale moms pengene og vente på at få dem retur. De udenlandske primært europæiske kunder er indstillet på at betale ved ordre, og der er derfor ikke behov for kredit, det er altså udelukkende momsen der bremser det i de tilfælde hvor leverandøren er Dansk.

Så mit håb var at der måske var en herinde der havde en stor handel evt til detail i DK altså indgående moms og ikke gad betale renter for indestående og derfor hellere ville anvende beløbet til export og samtidig få en del ekstra profit ud af det. Vi har kunderne og leverandørene, men er så frustreret over at måtte afvise ordre efter ordre pga vi skal mellem finansierer den ....... moms.

Vi behøver ikke indgå i selskab sammen, vi kan evt blot sælge varen til jer og i sælger så til kunden. Alle varer er underlagt producent garanti, og der er ingen garanti der forpligter leverandøren. Du skal først betale os når du har modtaget betaling fra kunden osv... 

Jeg er som i kan forstå meget fleksibel og åben for alle løsningsmuligheder

MVH

Jesper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_ch:
De handler til almindelige danske virksomheder går fint, men vi får flere og flere forespørgsler og ordre vi desværre ikke kan opfylde da vi ikke har råd til at betale moms pengene og vente på at få dem retur.

I kunne måske delvist løse det ved at have momsafregning hver måned.

Alternativt kunne en kassekredit være en mulighed.

Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har vi set på, og vi går også til månedlig momsafregning, men det er stadig for store beløb til at vi kan følge med på en måned, jeg har afvist ordre for 16 mill i sidste måned på den baggrund, derfor mit lidt desperate indlæg.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info, har set på det, men har svært ved at se hvorledes det hjælper her.

Når vi køber fra dansk leverandør skal vi betale momsen.

Når det så eksporteres, sælges det uden moms, dvs vi mangler 25% i kassen. 

Deres regnestykke her forudsætter vi har en større moms til Danske kunder, og det har vi desværre ikke, havde vi det, kunne det balancerer.

Dog kommer det rentefrie lån så ind, men som de skriver "En eksportomsætning på 1 mio. kr. giver ret til et lån på ca. 14.500 kr." så mangler vi stadig 235.500,- i kassen.

Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

er der andre bud ?

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker bare hvad er jeres fortjeneste på varen i sælger.

Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

vi har typisk en fortjeneste på mellem 2 og 5%

Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

op

Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

op

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)