Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 14 ud af 19 (184 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

no brain:

Så du mener ikke dot com boblen fra 2000 var et krak fordi der "kun" var et fald på 38%.

Tror godt vi kan blive enige om at et fald på 20% hverken er en bølge eller et krak.  Men spørgsmålet er om nuværende fald stopper med 20%.

nej det mener jeg ikke -tror heller ikke du vil finde mange steder det beskrives som børskrak de to - tror du vil se det er noget du skal tilbage til 1929 for at finde ordet krak - som det der skete på børsen OG faktisk på så rigtigt mange andre områder - men det er jo strid om ord og størrelsesforhold  -
Krak er stort ord om et selv 38% fald som var udlignet på i virkeligheden ret kort tid
1929 var både noget dybere og først og fremmest meget stejlere og greb meget mere om sig i form af fabrikker der lukkede og massiv arbejdsløshed i forhold til dot.com og subprime -lige som det tog ca 30 år bare at være tilbage igen - det er en stor forskel synes jeg

vh John H

Jeg er egentlig enig det du skriver ovenfor, men vi er nu ude i en snak der handler om hvad definationen af et krak er, og min opfattelse er at vi er havnet der diskution fordi du ikke kan klare at have et indlæg på amino hvor du måske nok har taget lidt fejl, og vil tviste ting til det enten ser ud til du har ret, eller til jeg giver op.

Faktum er at alt dette startede med du ikke kunne se et kommende fald, men forventede normale nedturs bølger.

Samtidig fastslog du at du ikke forventede disse bølger blev større end 20%

Jeg måtte så kommenterer at et fald på 20% ikke var en bølge, men et "krak" i stil med det jeg forudser.

Og at du ikke kunne dække dig ind på den måde.

Faktisk brugte jeg slet ikke ordet krak. JEg brugte ordet finansiel krise. Og sammenlignede i min forudsigelse direkte med hvad er skete i 2008.

Her er hvad jeg skrev

CITAT:

Jeg mener heller ikke det fald der kommer bliver en bøljedal, men en finansiel krise med et aktiefald på 50% og konsikvenser der strækker sig langt ud over aktiemarkedet præcis som i 08.

Da der siden denne debat har været det største fald på børsen siden 2008 hvilket ser ud til at fortsætte, og det nu begynder at blive syndligt at jeg havde ret i min forudsigelse. Så ønsker du nu hellere at debatterer definationen af hvad et krak egentlig er.

Det er for mig tydeligt at se du ikke kan aksepterer at du en gang imellem tager fejl. Intet problem i det. At tage fejl er helt ok.

At nægte at indse eller aksepterer sine fejl er dog mindre charmerende.

Faktum er.

Jeg forudså et fald isom pt er på 13% og ser ud til det vil vokse sig større end 00 og 08 hvilket er hvad jeg brugte som sammenligning.

Du mente aktierne var i god stand fordi der lå gode regnskaber, men at der kunne komme bølger.

Samtidig dækkende du dig ind under at en bølge kunne være på over 20%

Hvilket jeg så bestrider.

At jeg valgte at kalde det et krak, var nok en fejl af mig. Men det kan i normal tale godt sidestilles med en krise.

Er der et fald på 20-30% så er vi i en krise der kan sammenlignes med 2008.

Hele pointen er.

Jeg forudså en fiansiel krise identisk med 2008

Du mente alt var helt ok.

Nu har vi begyndelse på en krise hvor aktiekursen allerede er faldet med 1/3 af hvad den gjorde i 2008, og du forsøger at dække dig ind under definationer af ord fordi det nu begynder at blive tydeligt jeg havde ret, og du tog fejl.

Problemet er at du nu snakker udenom, og prøver at få det til at se ud som om du tog fejl pga definationen af ordet krise.

Pølsehorn.

Det er ren pølsehorn john.

Mand dig op og erkend du ikke så det nuværende fald komme, og fri mig for en lang søforklaring på hvorfor du mener du aligevel har ret.

At du nækter at erkende fejl i dine tråde, er desværre en gentagende ting på amino som jeg syntes du bør tænke lidt over.

Og til Niels.

Nej niels. Nej.

et fald på 95% er ikke naturligt, og nej, prisen går ikke op igen.

sælg dine bitcoint mens de stadig er lidt værd i rigtige penge. EU kommer snart med omfattende reguleringer.

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Efter at have læst dine poster nærmere, så må jeg holde fast på min konklussion.

Din kommentar var at alt er ok, og ser fint ud.

Men du har dækket dig ind på en måde sådan at du kun kan tage fejl hvis vi har et krak identisk til det i 1930.

Så selv om du siger alt er ok, og der kommer en krise som i 08. Så har du stadig ret i at alt er ok.

Du har ikke ret, og det er ikke første gang.

Men som som i alle tidligere tilfælde, så ligger problemet i at din mission ikke er at finde sandheden, men at få ret. Og det er trist.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

no brain:

Nej niels. Nej.

et fald på 95% er ikke naturligt, og nej, prisen går ikke op igen.

sælg dine bitcoint mens de stadig er lidt værd i rigtige penge. EU kommer snart med omfattende reguleringer.

Det er naturligt at BTC hopper op og ned og hver gang den har været nede så er den røget højere op. Så jeg beholder mine BTC og investerer dem i mining så jeg høster på sigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv ude af BTC men det er også alt for tidligt at dømme dem ude. EU reguleringer mm kan på sigt være til deres store fordel - for det er netop den store modstand, fra skattevæsener og lande i forhold til snyd og forbrydelse, som jo skaber reguleringer og holder store investeringsfonde mm væk

Bliver BTC bedre reguleret en dag - så kan det slet ikke slås fast de ikke kommer igen - men det kan som også være så mange andre crypto der gør det - nogen ville så også sige, at siden 7/2 er de steget noget der ligner 60% - og er man heldig at være ind og ud på heldige tider (og det er nok mest held) så er det jo også værd at tage med ligesom hvis man havde fulgt rådet-  sælg sælg sælg den da - så havde man f.eks. fået 58.000 kr mod 88.000 kr idag - så det er som ikke så simpelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 03:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gik ud af BTC for lang tid siden. BTC er ikke fremtiden, og det ved enhver person med teknisk forståelse.

BTC er uden tvivl et skridt i den rigtige vej, men BTC er hellere ikke bygget til at håndtere det punkt den er nået til.

Vi ser flere og flere nye coins, som er bedre end BTC på alle punkter, og som rent faktisk kan holde til den massive verdenshandel, som BTC slet ikke kan holde til.

F.eks så er XMR oplagt til at overtage deepweb handlen, som var den handel der oprindeligt gav BTC sit første boost.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 04:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

No brain - markedet ligger højt pt., men der sker ikke et krak på vej i år. Der vil altid være nogle perioder, hvor det går op og ned. Markedet har været meget presset sidste år, som var et år der godt kunne starte en større tilbagegang.De to ting, som kunne skabe det i verden var Trump hvis han gjorde noget totalt urationelt eller hvis andre lande fulgte Brexit. Begge dele er der lagt låg på nu. Hvis der skal ske et krak nu, så vil det være en atomkrig eller terror på størrelse med 9/11, som kan sætte gang i tingene. 

Der hvor jeg mener der er risiko for en boble er om ca. 3 år. Årsagen er at det hele kører i etaper. Først kom der virkelig godt gang i økonomien i vores del af verden, herefter USA og det næste step er Sydeuropa. Det problem som kan skabe den næste kritiske situation er at der sker overophedning af økonomierne. Vi har haft en massiv byggeperiode rundt omkring i verden. Der bygges vildt meget i dele af mellemøsten (Dubai, Qatar mv.) Sydeuropa og USA Pt. Kina har byer stående med tomme byggerier. På det tidspunkt man bliver nød til at hæve renten fra det nuværende niveau er der risiko for en dominoeffekt på markedet, da renten meget vel kan resultere i et prisfald, hvor hvis der er nogle større ejendomskoncerner som har gearet deres gæld for meget kan give et problem. Derudover kan det sætte en stopper for meget nybyggeri samt skabe arbejdsløshed.

De er velkendt med det mulige problem hos både ECB og den amerikanske nationalbank. Det er årsagen til at de ikke tør at ændre for meget pt. Men på et tidspunkt bliver de nød til det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

no brain:

Nej niels. Nej.

et fald på 95% er ikke naturligt, og nej, prisen går ikke op igen.

sælg dine bitcoint mens de stadig er lidt værd i rigtige penge.

jeg tror det er klogt at være ude af BTC så jeg er ikke overordnet uenig men det er jo trods alt også en kendsgerning, at BTC var nede under 7000 for ca 10 dag siden og ligger og toucher i underkant af 10.000 usd her og nu - så der må jo stadigt være nogen, der enten var kloge lige at vente et par dage med at tage tabet eller som tilmed gik ind - udnyttede at alle sagde SÆLG SÆLG og måske på 10 dage fik 40% stigning med Stick out tongue  

Nå det er en vanskelig øvelse at sige noget sikkert om BTC. Frygt for reguleringer trækker ned - men omvendt - kommer der brugbare reguleringer - så den også skattemæssig bliver gennemsigtig - så kommer det da BTC kursen til gode

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

no brain:

no brain:

Jeg forudsiger Bitcoin pris på under 8000 usd inden fredag i næste uge. (2 feb 2018)

Prisen er i skrivende stund $7.850,- og under $8000,- for første gang.

Overstående forudsigelse blev lavet tidligere i denne tråd tirsdag d.24 for 10 dage siden da prisen på Bitcoin var ca $11.300,-

Min forudsigelse ramte plet præcis på dagen jeg forudså.

Min næste forudsigelse er at Bitcoin inden sommeren er slut går under $5000,- og inden år 2018 er slut går under $1000,-

Jeg holder fast i min overstående forudsigelse om at bitcoin inden sommeren er slut går under $5000, og inden året er slut går under $1000

Jeg holder også fast i min forudsigelse om at den nuværende nedtur i s&p500 fortsætter til der har været et fald på 30-50%

Kan mærke amino ikke er for mig, så vil forlade debatten her. men kan være jeg vender tilbage med ny profil når vi ramer målene for mine forudsigelser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

No brain 2:
Kan mærke amino ikke er for mig, så vil forlade debatten her. men kan være jeg vender tilbage med ny profil når vi ramer målene for mine forudsigelser.
  helt ok skam - og god ide at komme igen når vi når tiden  31/12 f.eks så vi ser om BTC ligger under 1000 og om s&p er faldet 30-50% - altid sjovt at følge op på hvad der er ret. Du KAN få ret - lige nu er DJ steget 6 dage i rap - så godt man ikke hoppede ud af skræk for 6 dage siden i alle fald  men det er jo det næsten umulige, at komme ind og ud på præcis ret timing
i alle fald godt hvis du vil huske at komme igen - både hvis du fik ret eller ikke - for det er altid spændende at følge forudsigelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden sidst har BIS (som jeg nævnte tidligere) været inde og kommentere på crypto, Google bandlyser reklamer for ICO´er, wallets m.m. fra Juni og kurserne fortsætter med at falde selv efter Mt. Gox boet af færdig med at sælge ud (for nu).

BTC og crypto har det svært og der er ikke noget der tilsiger at det bliver lettere i fremtiden, tværtimod (altså når vi taler decentrale valutaer uden for bankernes og centralbankerne kontrol).

Side 14 ud af 19 (184 indlæg)