Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Måske er dette et gammel spørsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 9
Fra  Bygaden Vin og Tobak ApS Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan regestere man et domæne navn så man er er sikker på at der ikke er andre ¨der tager det?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 06:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min personlige holdning er at man bør registrere det hos en "neutral partner".

Det vil sige at det ikke er hos nogen hvor man bestiller en samlet pakke som indeholder domæne, webshop/hjemmeside og hosting.
Jeg har set alt for mange eksempler på den slags leverandører, hvor der et eller andet sted i aftalen har stået med småt, at domænet indkøbes og ejes af leverandøren.

På den måde er man så bundet til at blive ved man at bruge den samme leverandør, med mindre man har lyst til at sige farvel til sit domæne.

Hvis du derimod køber domænet selv, så er det dit så længe at du husker at betale den årlige regning for at fornye det.
Og alle hjemmeside/hosting-leverandører kan sagtens finde ud af at håndtere at du selv kommer med selve domænet.

Et af de billigere steder selv at købe et domæne er hos GratisDNS. Men der er også mange andre.
Nu var det blot GratisDNS der lige kom først i mine tanker.

Men du skal så blot efterfølgende ud og finde et sted hvor de kan levere en hjemmeside til dig (hvis du ikke allerede har en leverandør af denne) og et sted hvor siden kan hostes, da det ikke er en komplet pakke du køber - men til gengæld har du 100% kontrol over dit domæne, da det er dig selv der har købt det og administrerer det.

/Jesper

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Apr 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.webhosting.dk/ kan også bruges, de er f.eks betydeligt billigere med DK domæner end GratisDNS sidst jeg kiggede efter.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)