Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner søges til udvikling af sprogkurser m.m. (på dansk)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg tror nok, jeg søger en partner, men alle input er meget velkomne! Sagen er den, at jeg har to velfungerende virksomheder (korrekturvirksomhederne Den Røde Pen og Korrektur til Tiden ApS), som p.t. er nogenlunde selvkørende. Jeg har derfor for første gang i mange år mulighed for at stable noget nyt på benene, hvilket jeg har drømt intenst om og arbejdet sporadisk på i over 10 år. Det er bare aldrig blevet til noget endeligt produkt pga. tidsmangel – og mangel på struktur og viden om IT. Og det er dér, du kommer ind i billedet.

Jeg har:

- en enorm og relativt unik viden om det danske sprog

- uendelig mange idéer til at lave forretning på den viden (quizzer, spilapps, bøger, onlinekurser til sekretærer, journalister, folkeskoler osv.)

- en logisk tankegang og gode IT-evner på brugerniveau (har læst matematik på uni i 2 år, inkl. et par datalogikurser)

- en popcornhjerne, der spytter idéer ud, men hopper lidt for meget hid og did

- penge til de nødvendige IT-programmer, licenser eller lignende, men ikke til lønning af dig.

Jeg mangler dig, der har:

- viden om og erfaring med brugbare IT-systemer/-programmer, appprogrammering, udvikling af onlinekurser eller lignende

- samme energi, entusiasme og gåpåmod som mig

- villighed til at starte noget op ulønnet og se, hvad det bliver til

- lyst til at sortere i alle mine popcorn og satse på de bedste af dem.

Hvis du kan se dig selv som et match til mig, så skriv endelig til mig – også selvom du først læser dette om 2 år. Det kan være, jeg stadig mangler den rette! Og hvis du ikke er IT-ekspert, men ligner mig (ved en masse om det danske sprog) og har tid til at sætte dig ind i IT-systemer, kan det være, vi sammen kan finde ud af noget uden en IT-ekspert, så tøv i så fald heller ikke med at henvende dig. Og endelig: Hvis du tænker, jeg bare har brug for dig som (honoreret) coach/sparringspartner/medarbejder, må du også gerne sige til. Alle input er velkomne, for jeg er meget i tvivl og lidt på udebane, når det gælder samarbejde. :-)

Mange hilsner fra Anette

PS: Jeg bor i Hornslet ved Aarhus, og jeg tænker, vi skal mødes fysisk, så du må gerne bo i Aarhusområdet.

PPS: Hvis du savner noget konkret: Et af mine halvpoppede popcorn er siden www.majonæse.dk – som p.t. mest er en samling tips til professionelle korrekturlæsere, men gerne på sigt skulle ramme alle niveauer og rumme en masse underholdning i form af f.eks. quizzer.

Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

relativt unik viden om det danske sprog?

Det er da vist ordskvalder ;) Unik er vel ikke særlig relativt? 

Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Næh, det er rigtigt. Jeg mente, at der kun findes meget få andre professionelle korrekturlæsere, og jeg tror, de færreste af dem har foretaget så stor en løbende indsamling af eksempler, undtagelser, pudsigheder, skøre sammenhænge m.m., som jeg har. Jeg har ledt efter noget lignende, men ikke fundet det. Jeg kan dog ikke være sikker på, at den viden ikke findes i en eller anden sammenhæng i Danmark, men i de fleste sammenhænge vil min nedskrevne samling fremstå unik - derfor ordet "relativt" (brugt i betydningen 'i forhold til bestemte omstændigheder eller forhold'). Men jeg retter det gerne til "... i mange sammenhænge unik viden ...". :)

Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel ligesom man kan være verdensmester på mange forskellige områder og nicher. 

Men man kan ikke være relativt verdensmester. 

Angående korrektur læsning burde du måske tilbyde dr.dk din assistance, helt enormt så mange fejl de har. Kort efter kommune valget så jeg den bedste. Eller du kunne tilbyde en måde så journalister kan lære at læse korrektur på egne artikler og faktisk se deres (mest grove) fejl. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Jeg matcher godt nok ikke din kravspecifikation perfekt, men jeg er også "relativt unik" på mange områder. 

Jeg har stor erfaring i projektledelse, og min holdning til IT-udvikling er, at det er fint, hvis blot det er perfekt. 

Kontakt mig, hvis vi skal mødes.

Hans

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)