Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor eller ej?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er startet op som selvstændig i november. Har lavet en hjemmeside med webshop, og starter fysisk butik op i 2018. Det jeg sælger er brugskunst og gave artikler.

Da jeg skulle opstarte fik jeg en revisor tilknyttet min virksomhed. Jeg betaler også for regnskabsprogram. Men synes bare det koster forfærdelige mange penge. Jeg bruger flere penge på revisor end jeg tjener.

Specielt fordi det tager tid at komme igang. Mit spørgsmål er? Kan jeg egentlig ikke selv klare mit regnskab, og få en revisor til at godkende mit årsregnskab

Jeg har min virksomhed hjemme i privaten så det drejer sig egentlig kun og mit indkøb/salg i virksomheden. I virksomheden er der kun mig som ansat.

Hvad gør i?

Med venlig hilsen 

Marianne 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

OM du kan selv ved jeg ikke, men mange kan - ved at bruge et godt regnskabsprogram - Dinero eller Economic var oplagte at nævne - og en del får så hjælp af bogholder (ikke nødvendigvis en dyr revisor) til check af årsregnskabet - men igen afhænger det af kompleksitet og dine egne evner - jeg synes et check ved årsregnskabet er klogt - men det kan ofte laves for nogle få tusinde kroner - og så kan du jo afgøre om du fremover kan/vil selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Dec 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg er som sagt helt på bar bund da jeg ikke lige kender til indberetning af moms, m.m. Men jeg har købt mig Economic som min revisor gør brug af, men hun vil gerne lære mig op i det. Så tænker jeg ville kunne spare ret mange penge der.

Det er jo begrænset hvad indtægt jeg har, da jeg slet ikke er kommet igang rigtig i nu. Så jeg har allerede meget underskud i forhold til indtægt.

Min bedre halvdel vil hellere jeg betaler mig fra det til at starte med. Så det må jeg vist bare gøre.

Men tak for svar

Vh Marianne Gothart

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne.

Jeg vil komme med en kommentar til dit spørgsmål.

I 2016 havde jeg en revisor til at lave 3 årsrapporter + selvangivelse til skat. Det kostede mig 15.000 kr.

Regnskab for 2017 besluttede jeg prøve selv og se om jeg kunne spare de penge. Jeg fandt ud af at det var lettere end jeg troede.

Jeg har allerede indberettet det hele med selvangivelse for 0 kr.

Dog vil jeg sige at jeg brugt en mdr gratis prøve regnskab program til at bogføre det hele og så skulle jeg bare indtaste de tal på virk.dk og bagefter hos skat.

Her snakker jeg ikke om personligt firma, men et koncern regnskab for 2 holding og et driftselskab

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:

...


 Dog vil jeg sige at jeg brugt en mdr gratis prøve regnskab program til at bogføre det hele og så skulle jeg bare indtaste de tal på virk.dk og bagefter hos skat.

Her snakker jeg ikke om personligt firma, men et koncern regnskab for 2 holding og et driftselskab

Er du uddannet indenfor økonomi? For jeg må sige, at selv den "relativt" simple øvelse det er at bruge regnskab basis på virk.dk findes der så ufatteligt utroligt mange regnskaber som er lige til, at smide ud til højre. Så jeg tror bestemt ikke det er for de fleste at gøre det selv. Herudover kommer skattereguleringer til skatteregnskabet og evt. muligheder for optimering herved.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Marianne:

Hej John

Jeg er som sagt helt på bar bund da jeg ikke lige kender til indberetning af moms, m.m. Men jeg har købt mig Economic som min revisor gør brug af, men hun vil gerne lære mig op i det. Så tænker jeg ville kunne spare ret mange penge der.

Det er jo begrænset hvad indtægt jeg har, da jeg slet ikke er kommet igang rigtig i nu. Så jeg har allerede meget underskud i forhold til indtægt.

Min bedre halvdel vil hellere jeg betaler mig fra det til at starte med. Så det må jeg vist bare gøre.

Men tak for svar

Vh Marianne Gothart

Der er en hel del viden man har behov for når man er selvstændig.

Din revisor KAN hjælpe med det hele - men det er ikke sikkert det er den bedste anvendelse af penge.

Hvis du ikke har grundlæggende viden om at være selvstændig eller erfaring fra bogholderi, økonomifunktion mv., så risikerer du at begå en række fejl, der kan være bøvlede at rette op på bagefter. (Bøvl kan koste penge).

Hvis du ikke har den grundlæggende viden, så skal du enten etablere den, eller samarbejde med en økonomi-person der kan håndtere de elementer for dig. 

Hvis du har flair for sådan noget, så kan du i stort omfang lave selvstudier og dermed hurtigt opnå et godt videnniveau. Det kan fx være ved at anvende Johns omfattende informationer på hans hjemmeside. 
Hvis du ikke har flair for det, så brug din tid på din flair for brugskunst til at skaffe en stor omsætning, og køb dig så til samarbejde med en økonomi-person og en revisor. Det bliver du mere glad for - og mere rig af (hvis du altså kan skaffe dig en stor omsætning). 

Selv har jeg samarbejde med både økonomi-person og revisor.

Tilmeldt 25. Dec 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skygge Manden.

Jeg er kommet frem til, at jeg betaler mig fra det midlertidig.

Specielt da jeg ikke har flair inden for alt det der skal indberettes med mere.

Men tak for dit svar!

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne.

Jeg hjælper dig gerne med dit bogholderi, hvis du får behov for det - og jeg garanterer, at jeg er billigere end en revisor.

Desværre har jeg endnu ikke nogen hjemmeside, du kan se mere på, da den er under udarbejdelse. Men du er velkommen til, at kontakte mig herinde, på mail khovsgaard@gmail.com eller tlf. 21 92 28 65, hvis du vil høre mere.

Hvis du kun har få bilag hver måned, vil en bogholderi-service hos mig typisk koste fra 295 kr. pr. måned ex moms.

Mvh. Kasper

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grønkjær.

Nu ved jeg ikke hvad du betaler til din revisor. Men jeg vil gerne tilbyde at kigge dit regnskab igennem og evt se om der kan gøres billigere end hvad du betaler nu.

Jeg kan findes under revisor listen i E-conomic, så det kræver kun et enkelt klik fra din side og så kan jeg give dig nogle fremtidige priser for regnskab med alt inklusiv.

Sig endelig til hvis du ønsker dette og ellers så må du have rigtig meget held og lykke med den nye virksomhed. Håber alt kommer til at forløbe godt :)

Rigtig god dag.

Venlig hilsen
Britt Poulsen
Accounda - Regnskab & Bogføring

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)