Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

løn til udenlandsk ansat uden bankkonto

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan I hjælpe?

Danmark er vel ikke mere big brother stat end at det er muligt for en arbejdsgiver at udbetale løn til en tysk EU borger som har arbejdet i DK en månedstid og som desperat har brug for lønnen, men som ikke har fået cpr nr. og dermed ikke kan åbne bankkonto. Begge dele kan forøvrigt nuomdage tage ret lang tid, og der er slet ikke krav om cpr nr. for EU borgere det første halve år. Og bankerne er mildest talt skeptiske når de ser at personen kun er her frem til april. 

Der står på side 3 punkt 4 i denne guide at Danske Bank tidligere har hjulpet i disse tilfælde, så vil kontakte dem imorgen, men ville gerne høre her hvad de kloge mener først 

http://udenfor.dk/wp-content/uploads/2012/07/Guide-til-migranter_fra-job-til-CPR_Aller-sidste.pdf

Tilføjelse: har nu lavet yderligere research og kan se at der IKKE er lovgivning som forhindrer udbetaling i kontanter, men måske er det så op til arbejdsgiveren at tage denne beslutning? - naturligvis er det besværligt med kontanter... 

Og så ser jeg på NemKontos hjemmeside at der står at  der er ingen krav om, at man skal eje sin NemKonto. Så det er for eksempel muligt at have sin ægtefælles konto eller en fælleskonto som NemKonto.

Spørgsmål: Vil det så sige at den unge mand kan finde en kammerat f.eks i hans bofællesskab, som har en Nemkonto og så angive denne til hans arbejdsgiver? - naturligvis på eget ansvar?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Han kan da bare oprette en konto i Tyskland.

Alternativt må du gerne udbetale netto lønnen kontant

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så ikke rigtigt at EU-borgere kan arbejde 6 måneder i DK uden registrering. De skal have et skattepersonnummer fra dag 1. Det er forholdsvis enkelt for personen at indhente. Uden skattekort skal du indeholde 55 procent af lønnen.

Er der ikke styr på dette risikerer du at hæfte for personens skat, hvis den ikke afregnes rigtigt.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er det faktisk ikke mig som er arbejdsgiver -jeg spørger for en ven. 

Men han siger at tyskeren har ansøgt om dette skattepapir eller hvad det er men at det vil tage 3 uger af fremskaffe:-(

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

JPedersen 2017:
Men han siger at tyskeren har ansøgt om dette skattepapir eller hvad det er men at det vil tage 3 uger af fremskaffe:-(

Det er vel ikke arbejdsgivers problem at han ikke har udvist rettidig omhu.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Præcis op til 3 uger. Hvis han nu søgte fra starten af sin ansættelse ville det habe været på plads før første månedsløn skulle udbetales. Han har tidligst kunne søge 3 uger før første arbejdsdag. Så både tysker og arbejdsgiver har ikke været opmærksomme nok.

Tyskeren kan jo godt angive en anden lønkonto. Arbejdsgiveren kan endvidere overføre til udenlandsk konto. Problemet er så det manglende skattekort som gør at der skal indeholdes 55 procent.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra eu' hp

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/financial-products-and-services/bank-accounts-eu/index_da.htm

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/financial-products-and-services/bank-accounts-eu/index_da.htm

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på med at give løn kontant,

Hvis du ikke indberetter det, så kan du sigtes for hvidevask Lovgivning , da der er tale om sort arbejde og du hænger for selve skatten, da det er dig der har pligt til at tilbage holde skatten og ikke løn modtageren. ( her snakker vi om A-indkomst)

Hvis du indberetter det som B-indkomst, så er det lønmodtageren der skal betale skatten og ikke dig.

De andre må rette mig hvis jeg tager fejl.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser det ikke som honorararbejde (B skat) men som lønmodtager arbejde og her SKAL udlændingen have CPR (som nævnt tager det op til 3 uger) inden der kan betales løn i princip - og uden skattekort skal der så trækkes 55% som skal indbetales til skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)