Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

løn til udenlandsk ansat uden bankkonto

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis jeg sad i denne situation, ville jeg ikke udbetale løn før cpr var på plads fordi i sidste ende vil jeg hænge på den og ikke lønmodtageren og det er heller ikke fedt at betale 55% i skat fordi så bliver det bøvlet

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun anbefale, at det bliver indberettet og man foretager elektronisk betaling

Man kan godt indberette til skat uden cprnr. for EU borgere med under 3 mdr arbejde i Danmark.

Med Gratisal lønsystemet har vi valgt at understøtte at gøre det muligt at indberette uden cprnr til skat og kunne overføre til udlandske konti.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Men tyskeren bliver nok ikke glad hvis der trækkes 55% selv om han som sikkert i alle fald skal rode med dobbeltbeskatning i forhold til Tyskland i alle fald
Det er nok afvejning af om han vil have 45% ud nu eller 59% når hans CPR er klar

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror det bedste, du kan gøre er ring, til skat, og hører hvad dine muligheder helt præcis er. Du kan jo sagtens tilbage holde hans løn indtil da. Måske (uden at gøre mig klog på området) give ham et udlæg, kontakt/via mobilepay, som kan modregnes i lønnen. 

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Han kan da bare oprette en konto i Tyskland.

Alternativt må du gerne udbetale netto lønnen kontant

Til John Hannover

Jeg ville bare lige høre, hvad der er forkert i ovenstående?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Han kan da bare oprette en konto i Tyskland.

Alternativt må du gerne udbetale netto lønnen kontant

Til John Hannover

Jeg ville bare lige høre, hvad der er forkert i ovenstående?

hvis personen har udført arbejdet her i DK - så skal der jo ske indberetning til skat og personen skal have CPR nummer som kan søges fra 3 uger inden arbejdsforholdet påbegyndes

Siden må man betale kontant (hvis under 10.000 kr som jeg husker det) eller til en konto i Tyskland, men der skal jo ske en samtidigt indberetning til skat - og uden skattekort - tilbageholdes 55% skat - og ellers tilbageholdes iflg. skattekortet - det nytter således ikke bare at give manden lønnen fuldt kontant eller til tysk konto - han SKAL have et CPR fra skat i DK når han udfører arbejde i DK fra dag 1

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

hvis personen har udført arbejdet her i DK - så skal der jo ske indberetning til skat og personen skal have CPR nummer som kan søges fra 3 uger inden arbejdsforholdet påbegyndes

Siden må man betale kontant (hvis under 10.000 kr som jeg husker det) eller til en konto i Tyskland, men der skal jo ske en samtidigt indberetning til skat - og uden skattekort - tilbageholdes 55% skat - og ellers tilbageholdes iflg. skattekortet - det nytter således ikke bare at give manden lønnen fuldt kontant eller til tysk konto - han SKAL have et CPR fra skat i DK når han udfører arbejde i DK fra dag 1

vh John H

Enig, det er også derfor jeg skriver nettoløn - som i, at der så selvfølgelig er foretaget en lønberegning.

I det her tilfælde, hvor der ikke er CPR/Skattekort ville det så nok være mere relevant, at lave et forskud på lønnen, indtil ansøgning om CPR nummer og skattekort er gået igennem - så okay, ja det skulle jeg måske have tilføjet i første omgang.


Cookie - John Hannover:
han SKAL have et CPR fra skat i DK når han udfører arbejde i DK fra dag 1

Man må da godt påbegnde arbejdet uden at have et CPR nummer på dag 1.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Cookie - John Hannover:
han SKAL have et CPR fra skat i DK når han udfører arbejde i DK fra dag 1

Man må da godt påbegnde arbejdet uden at have et CPR nummer på dag 1

det er jeg faktisk ikke sikker på du har ret i - vi kan lige som om Henrik K / Whiskey er med stadigt - han ved det. Jeg mener faktisk man skal være anmeldt før man som EU borger må begynde i DK men er ikke sikker

Jeg ville også betale et forskud evt

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

"Man må da godt påbegnde arbejdet uden at have et CPR nummer på dag 1"

Jeps det må man gerne som EU-borger. Reglerne omkring udbetalingen af løn er her ikke anderledes end for danskere ved manglende skattekort. Der skal indeholdes 55% skat og så arbejdsmarkedsbidrag. Så giver man forskud kan man have det i baghovedet, da arbejdsgiveren på det tidspunkt hæfter solidarisk for skatten.

Omkring termen cpr-nr er der i tråden lidt begrebsforvirring. Et cpr-nr gives af kommunen og er knyttet op på en adresse i Danmark ved tildelingen. Her gælder der korrekt efter cpr-loven en frist på 3 måneder for at lade sig registrere, Så er der et "skattepersonnummer" (også kaldet administrativt personnummer) som her kan gives af SKAT til personer, som eksempelvis arbejder i Danmark og hvor der afregnes skat mv. Her er som sådan ingen tidsfrist. Men omvendt er det i arbejdstagerens egen interesse at få det bragt i orden jvf. ovenstående.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for afklaring - så her er alene problemet med 55% skat indtil CPR findes og så vel mulighed for at give et lønforskud så længe det er under de 45%

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)