Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør af nyt CVR nummers kontrakt med leverandør der har aftale med gammelt CVR

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 6. Nov 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Kajs MC Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har 1/1-2016 købt et tidligere enkeltmands firma der havde en kontrakt med en leverandør der kun er underskrevet indtil 2015. 

1/1-2016 køber jeg det dermed og aktiviteterne er flyttet over i et Aps.

Siden har vi stadig handlet med leverandøren i det nye CVR nummer, men egentlig uden underskrevet kontrakt.

Hvert år er vi blevet opkrævet gebyrer for at kunne benytte leverandørens cloud baserede-software. Men vi handler ikke nok med denne leverandør og økonomisk kan det ikke betale sig med det betydelige gebyr. Derfor har jeg meddelt dem at jeg ønsker at opsige aftalen for 2018 inklusiv det gebyr de allerede har sendt regning på. Det meddeler de så, at jeg ikke kan på grund af 12 måneders opsigelse (som står i den gamle kontrakt). 

Nu vil jeg så informere dem om at jeg ikke mener at kontrakten er gældende længere og dermed opsagt, på grund af at kontrakten ikke er forlænget efter 2015 og at der i det hele taget er nyt CVR nummer. Det må i mine øjne være en forsømmelse fra leverandørens side at de ikke har fået fornyet?

Modpåstanden fra deres side kan vel være at vi blot har handlet videre og dermed har "accepteret" aftalen i det nye CVR. Men det mener jeg er for tyndt et argument?

Jeg ville være glad hvis det kunne lade sig gøre at få lidt feedback fra nogle mere rutinerede :) TAK!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må jo nok sige, at jeres udnyttelse af deres abonnement ret klart peger på I selv mener at have overtaget det - I har jo haft en eller anden grund (fordel) til at udnytte det, som min umiddelbare bedømmelse, selv om kontrakten er med andet CVR vil være, at I må acceptere den opsigelse. 

Alternativt har I "ulovligt" benyttet deres service uden aftale i hele 2016 og 2017, eller at de kræver beløbet af den enkeltmands i overtog - og som jo ikke har opsagt og mon ikke det kan være lige så dyrt? Bedst er at se OM I kan blive enige om blød landing, men det er nok ikke let.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er, helt centralt, om I har vedtaget de vilkår der ligger til grund for den 12 måneders opsigelse. Spørgsmålet er således om I har stiltiende forlænget den eksisterende, aftale, hvori den 12 måneders opsigelse fremgår, eller om der er tale om en ny aftale.

Er der tale om en forlængelse af den gamle aftale, skal I bede om dokumentation for, at opsigelsesperioden var vedtaget heri - altså optaget i betingelserne. Er dette tilfældet, er I bundet.

Er der tale om en ny aftale, fx pga et langt afbræk i tiden mellem 2015 og 2016, skal I dels undersøge om de 12 måneder er et vedtaget vilkår og dels om hvorvidt dette er gyldigt. En vedtagelse af opsigelsesvarslet kunne eksempelvis være, at vilkåret fremgår af standardvilkårene i aftalen og gyldigt er fremhævet (altså ikke skjult med småskrift, etc).


Noget andet er opsigelsesvarslet som du giver. Det er ganske enkelt for kort, særligt når du allerede har betalt gebyrer for 2018. Er der ikke vedtaget et specifikt opsigelsesvarsel, skal dette være med rimeligt varsel - her tæller et par dage inden nytår altså ikke som et rimeligt varsel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:
Spørgsmålet er, helt centralt, om I har vedtaget de vilkår der ligger til grund for den 12 måneders opsigelse. Spørgsmålet er således om I har stiltiende forlænget den eksisterende, aftale, hvori den 12 måneders opsigelse fremgår, eller om der er tale om en ny aftale.
min påstand er, at det har de, eftersom du har udnyttet aftalen i hele 2016 og hele 2017 uden videre (og enten betalt tidl. eller også har gamle personlige virksomhedsejer ansvaret for opsigelsen på 12 mdr) Jeg er ikke meget i tvivl om at, når man kører 2 fulde år på en aftale sammen med en masse man har overtaget fra en anden, så har man påtaget sig et ansvar - og nok fuld opsigelse - ved at man må have et vist ansvar for at overtage aftaler og køre dem uændret videre i 2 år - formentlig uden at orientere sælge om ejerskifte eller noget som helst andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Arne G.:
Spørgsmålet er, helt centralt, om I har vedtaget de vilkår der ligger til grund for den 12 måneders opsigelse. Spørgsmålet er således om I har stiltiende forlænget den eksisterende, aftale, hvori den 12 måneders opsigelse fremgår, eller om der er tale om en ny aftale.
min påstand er, at det har de, eftersom du har udnyttet aftalen i hele 2016 og hele 2017 uden videre (og enten betalt tidl. eller også har gamle personlige virksomhedsejer ansvaret for opsigelsen på 12 mdr) Jeg er ikke meget i tvivl om at, når man kører 2 fulde år på en aftale sammen med en masse man har overtaget fra en anden, så har man påtaget sig et ansvar - og nok fuld opsigelse - ved at man må have et vist ansvar for at overtage aftaler og køre dem uændret videre i 2 år - formentlig uden at orientere sælge om ejerskifte eller noget som helst andet

vh John Hannover

Altså principielt er jeg enig, dog med visse forbehold. Det fremstår ikke helt tydeligt for mig, om der overtages med det samme på samme aftale eller om denne først optages efter noget tid. Dernæst vil det være yderst relevant, om hele vilkåret i sin helhed kan anses for gyldigt vedtaget - at man har kørt tilpas lang tid nok på en aftale, betyder ikke, at ugyldige/ikke-vedtagne vilkår blot automatisk vedtages. Det er dog formentlig mere teori end praksis i denne sag, men det er relevant at nævne :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)