Hej Aminoer, Jeg har 1/1-2016 købt et tidligere enkeltmands firma der havde en kontrakt med en leverandør der kun er underskrevet indtil 2015. 1/1-2016 køber jeg det dermed og aktiviteterne er flyttet over i et Aps. Siden har vi stadig handlet med leverandøren i det nye CVR nummer, men egentlig uden underskrevet kontrakt. Hvert år er vi blevet opkrævet gebyrer for at kunne benytte leverandørens cloud baserede-software. Men vi handler ikke nok med denne leverandør og økonomisk kan det ikke betale sig med det betydelige gebyr. Derfor har jeg meddelt dem at jeg ønsker at opsige aftalen for 2018 inklusiv det gebyr de allerede har sendt regning på. Det meddeler de så, at jeg ikke kan på grund af 12 måneders opsigelse (som står i den gamle kontrakt). Nu vil jeg så informere dem om at jeg ikke mener at kontrakten er gældende længere og dermed opsagt, på grund af at kontrakten ikke er forlænget efter 2015 og at der i det hele taget er nyt CVR nummer. Det må i mine øjne være en forsømmelse fra leverandørens side at de ikke har fået fornyet? Modpåstanden fra deres side kan vel være at vi blot har handlet videre og dermed har "accepteret" aftalen i det nye CVR. Men det mener jeg er for tyndt et argument? Jeg ville være glad hvis det kunne lade sig gøre at få lidt feedback fra nogle mere rutinerede :) TAK! |
Man må jo nok sige, at jeres udnyttelse af deres abonnement ret klart peger på I selv mener at have overtaget det - I har jo haft en eller anden grund (fordel) til at udnytte det, som min umiddelbare bedømmelse, selv om kontrakten er med andet CVR vil være, at I må acceptere den opsigelse.
Alternativt har I "ulovligt" benyttet deres service uden aftale i hele 2016 og 2017, eller at de kræver beløbet af den enkeltmands i overtog - og som jo ikke har opsagt og mon ikke det kan være lige så dyrt? Bedst er at se OM I kan blive enige om blød landing, men det er nok ikke let.
vh John Hannover