Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af fragt til webshopkunden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skælskør
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Godt nytår.

Står overfor og skal have åbnet en forholdsvis stor og solid webshop, og i den forbindelse er vi her på kontoret lidt i tvivl om "reglerne" eller måske snarer de udskrevne regler omkring det - for kan ikke blive klog på om der findes regler omkring det.

Eksempel:
 - Hvis en kunde bestiller for 600,- og derved opnår fri fragt.
 - Kunden returnerer for 300,- (og bliver trukket 35 kroner for returfragten som skrevet i handelsbetingelser ved penge tilbage)
 - Men der hvor der er stor uenighed hos os er som om kunden rent faktisk også skal betale "på bagkant" for den frie fragt som han/hun ikke mere er berettiget til, da det samlede beløb for ordren nu er under fragtfri grænsen på 499,- ? Så man reelt set trækker 2x fragt fra kunden. ?

Er den første gang fragt bare en del af det man som webshop investere i at få en kunde eller hvordan skal man takle denne problematik.

Håber det giver mening

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal returnere hele købsbeløbet. Har kunden betalt 50 kr fragt for sendelse til kunden, skal kunden også have de 50 kr fragt tilbage. Har du tilbudt fri fragt, skal kunden ikke på bagkandt fratrækkes et beløb - dels giver det slet ikke mening, dels er det et skjult returneringsgebyr og ulovligt.

Derimod skal du ikke afholde kundens omkostninger for returneringen. Du må dog gerne, som god service, stille en returlabel til rådighed og fratrække forsendelsesprisen i kundens returbeløb - det skal du i så fald blot gøre tilstrækkeligt tydeligt for kunden.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden fortryder købet skal de have hele beløbet igen. Fragt og varens pris.

Skal varen byttes, skal du sende en ny vare når du modtager det der skal byttes. Du betaler fragt ud på ny vare. Den gamle må kunden selv betale.

Din vare er defekt eller forkert. Du betaler returporto. Returlabel tilsendes kunden eller kunden krediteres fragten.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)