Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CE-Mærkning og godkendelse for Elektriske transportmidler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 16
Indlæg ialt: 16
Fra  RoadSurfing.DK Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg er igang med at få sat gang i en produktion af Elektriske transportmidler fra Kina (Elektriske skateboards og lign.) som skal importeres og sælges i Danmark

Producenten får lavet CE certifikater på produktionerne og MSDS certifikater på batterierne.

Kan jeg med i min gode ret, i så fald sælge produkterne som CE-godkendt og kan ansvaret i såfald ledes på producenten i Kina, eller er det mig der står for ansvaret hvis producenten har rod i CE certifikaterne?

I så fald må jeg jo få det tjekket igennem hos en autoriseret her i DK.


Er der yderligere godkendelser jeg skal være opmærksom på, da dette jo kan beregnes som transportmidler?

Mvh. 
Lasse

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ene og alene dig som importør der har ansvaret for at vare overgolder EU godkendelseskrav. Gør det ikke det vil du kunne få et erstatningskrav såfremt der opstår personskade eller brand

Stol aldrig på producenterne CE certifikater, de er som regel intet værd. 

Tilmeldt 8. Jul 16
Indlæg ialt: 16
Fra  RoadSurfing.DK Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Ravn.

Findes der i så fald en instans eller nogen der er autoriseret i dette, der kan gennemtjekke produkter og CE certifikat i så fald?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha der findes private firmer som kan hjælpe dig, men forvent at det er en dyr fornøjelse.

prøv evt. firmaet Bolls Aps  www.bolls.dk  

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse, 

Hvem har forestået test og overenstemmelseserklæringen for din leverandør? Hvis det er TÜV eller DNV som notified body er der sporbarhed i dokumentet linket op mod din leverandørs kinesiske business licens, og du er muligvis ikke helt så langt fra mål. Du er velkommen til at give mig et kald på 2641 2715 så kan jeg give dig et kort guidet tur i dette :) 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)