Hej
Jeg har et online renseri, og en del firmaftaler tilknyttet.
Medarbejderne i firmaerne bestiller online på min hjemmeside, printer en kvittering ud, og vedlægger rensetøjet, sammen med deres kvittering, et vilkårligt sted efter aftale.
Jeg henter og bringer rensetøjet tilbage til firmaerne og kunderne.
Der er efterhånden en stigende kundekreds, hvilket er dejligt. Jeg søger et form for system, hvor jeg kan holde bedre styr på levering af rensetøjet.
Jeg har desværre oplevet en sjælden gang eller to, at der er kunder der kan påstå, at de ikke har modtaget rensetøjet, selvom jeg er 99% sikker på at det er leveret. Dog kan jeg jo ikke påvise det, fordi jeg ikke har et Track and trace system, og kunderne jo ikke skriver under ved modtagelse eller andet.
Jeg har talt lidt med min udvikler. Jeg havde forestillet mig, at systemet generede en unik barcode for hver kvittering. Denne barcode kunne feks generere ordrenummer. Denne barcode vil så kunne læses af en scanner eller en App.
Ved levering, ville jeg så scanne barcode, hvorefter scanneren gemmer oplysningerne i sin computer..
Udvikleren kan ikke integrere en komplet løsning i mit eksisterende system, det vil koste over 30.000 Kr, men behøver heller ikke nødvendigvis noget super avanceret.
Det de muligvis kan, er at generere denne barcode på hver kvittering, og så er det op til en eksternt system og scanner, at ordne resten.
Har i nogle løsninger, som kunne dække mit behov? Evt et eksternt system.
På forhånd tusind tak..
Jeg tænker et form for barcode-system.